Ledig stilling

Nordre Land kommune

Fast 75-100% stilling som sykepleier i Ressurs- og rekrutteringsenheten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har en ledig fast stilling som sykepleier i Ressurs- og rekrutteringsenheten. Stillingen gjelder fortrinnsvis nattevakter. Stillingsprosent kan ligge mellom 75% og 100%, ut fra egne ønsker eller behov. Det er flere mulige løsninger på tilknytninger til avdelinger for stillingen.

Som sykepleier i Ressurs- og rekrutteringsenheten er du del av et team som går på tvers av flere avdelinger for å dekke opp fravær av ulik årsak. Enheten omfatter alle tjenester innen helse og omsorg (hjemmesykepleie, institusjon og tilrettelagte tjenester). 

 

Arbeidsoppgaver

Stillingen omfatter de arbeidsoppgaver som ligger i å være autorisert sykepleier, og omfattes videre av det som forventes av sykepleier i den avdeling innleid vakt er i. Inkluderer blant annet:

  • Utføre grunnleggende stell og pleie.
  • Målrettet miljøarbeid.
  • Planlegging, tilrettelegging og oppfølging av tjenestemottakere.
  • Iverksette tiltak innen eget ansvars- og kompetanseområde.
  • Gi praktisk bistand ved å veilede/motivere tjenestemottakere.
  • Utarbeidelse og oppfølging tiltaksplaner, dags- og ukeplaner og eventuelle tvangsvedtak.
  • Fokus på hverdagsrehabilitet, og legge til rette for hverdagsmestring.
  • Bidra til at helse- og omsorgstjenesten følger lovverk, politiske vedtak og kommunale bestemmelser.

 

Kvalifikasjoner og ønsket erfaring

  • Autorisasjon som sykepleier.
  • Fordel med videreutdanning innenfor det fagfelt som til enhver tid gjør seg gjeldende i kommunen (jf. Kompetanseplan).
  • Ønskelig med erfaring fra eldreomsorg eller tilrettelagte tjenester.
  • Men nyutdannede og studenter oppfordres til å søke.
  • Må beherske norsk godt, både muntlig og skriftlig.

 

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er en profesjonell yrkesutøver med grunnleggende ønske om å bidra til økt livskvalitet for tjenestemottakere.

Vi etter deg som er:

  • Selvstendig, men også fungerer godt i team.
  • Strukturert og løsningsorientert.
  • God på å kommunisere med både pasienter, pårørende og kolleger.
  • Fleksibel og endringsvillig.
  • Har fokus på fag- og kompetanseutvikling.
  • Du tør å ta ansvar og setter deg inn i pasientenes situasjon, slik at du klarer å hjelpe pasienten på best mulig måte.

Personlig egnethet vil bli vektlagt for stillingen.

For stillingen gjelder:

  • Vitnemål og attester skal ikke oversendes, men medbringes ved evt. intervju
  • Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
  • Godkjent politiattest i henhold til Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 og egenerklæring MRSA må fremlegges før tiltredelse.
  • Førerkort klasse B, og kan disponere bil i tjeneste ved behov.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Som forebyggende datasikkerhetstiltak orienterer vi om at vi aldri vil be om BankID-informasjon på noe som helst tidspunkt i søknadsprosessen.