• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4760104
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 24.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjerdrum kommune

Familieveiledere

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med på å gjøre en forskjell for barn, unge og familier i Gjerdrum kommune?Gjerdrum barneverntjeneste søker to nye familieveiledere. Gjerdrum barneverntjeneste er opptatt av god faglig kvalitet på vårt arbeid, og har fokus på kontinuerlig utviklingsarbeid. Tjenesten er opptatt av at barn og unge skal medvirke i alle deler av sitt liv. 


Tjenesten består i dag av åtte kontaktpersoner, en merkantilt ansatt, to teamledere og virksomhetsleder for barnevern. Gjerdrum barneverntjeneste er organisert i to team; mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam, og omsorg- og ettervernsteam. Familieveilederne vil tilhøre omsorgs- og ettervernsteamet. Som familieveileder vil du få mulighet til å bruke din kompetanse og jobbe med endringsarbeid i tett samarbeid med barn og familier. Du vil møte engasjerte, kompetente og dyktige kollegaer i og utenfor tjenesten. Vi er opptatt av å ha et sterkt fagmiljø, og fokuserer på kompetanseutvikling. Tjenesten har nylig vært gjennom en god omorganiseringsprosess, og du vil få være med på å videreutvikle tjenesten. 

Barneverntjenesten er organisert under området oppvekst. Som virksomhet er vi opptatt av tidlig innsats, og vi har et godt samarbeid på tvers i kommunen. Vi har videre et spesielt fokus på tverrfaglig samarbeid. Vi er en utviklingsrettet tjeneste, og vi deltar i Læringsnettverk med de andre kommunene på Øvre Romerike og Lunner, for å møte de nye kravene i barnevernreformen. Reformen er et viktig satsningsområde for hele oppvekstfeltet i Gjerdrum, og vi jobber med kompetanseutvikling i nært samarbeid med de andre tjenestene i kommunen. 

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre hjelpetiltak i familier etter Lov om barneverntjenester
  • Endringsarbeid der hovedfokuset er på barn og unges omsorgssituasjon og samspill i familier
  • Oppfølging og veiledning av foreldre og barn/ungdom
  • Enkeltsamtaler og familiesamtaler
  • Observasjoner
  • Lede grupper
  • Dokumentere og rapportere utført arbeid
  • Samarbeid med andre instanser

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskoleutdannelse, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom
  • Videreutdanning, eksempelvis psykisk helse, veiledning, familieterapi, flerkulturelt arbeid og rus
  • Det er ønskelig med utdanning på masternivå
  • Det er ønskelig erfaring med tiltaksarbeid i barnevernets førstelinjetjeneste, eller annen type endringsarbeid i familier
  • Det er ønskelig med sertifisering som veileder i for eksempel Cos-p, Tuning in to kids/teens, PMT-O eller andre foreldreveiledningsprogram
  • Det er ønskelig med erfaring innen traumesensitivt barnevern

Personlige egenskaper:

Vi søker personer som:

  • Møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
  • Brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier
  • Har erfaring fra endringsarbeid i familier 
  • Kan arbeide selvstendig
  • Tenker helhetlig og ikke avgrenset
  • Er fleksibel
  • Har gode samarbeidsegenskaper
  • Har evne til å skape tillit
  • Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • God kompetanse i brukermedvirkning
  • Førerkort for personbil
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
  • Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
  • Intern og ekstern veiledning
  • Et godt og åpent arbeidsmiljø
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Fleksitid
  • Det må regnes med noe ettermiddagsarbeid
  • Lønn etter gjeldende tariff 

 

Kun elektroniske søknader gjennom elektronisk søknadsskjema vil bli vurdert. Vitnemål og annen dokumentasjon skal fortrinnsvis lastes opp digitalt med søknaden, eventuelt medbringes til evt. intervju.
Ved tilsetting må ny utvidet politiattest fremlegges 

   

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4760104
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 24.09.2022