• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    25.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5946345
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 05.11.2024
Ledig stilling

Rauma kommune

Familieterapeut/familieveileder i 100% stilling fast

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi ser etter deg som har stort engasjement for barn, unge og deres familier, og vil bidra til at vi i enda større grad klarer å jobbe tidlig innsats i alle faser. 

Stilling
Familieterapeut/familieveileder. 100% stilling, fast. Arbeidstid: Dagtid. Noe arbeid ettermiddag og kveld må påberegnes.

Arbeidsområde
Psykososialt team har en bred kompetanse som består av psykologer, vernepleiere, barnevernspedagoger, sosionomer, og sykepeleiere. Vi har ansvaret for psykisk helse og rusarbeid gjennom hele livsløpet. 

På barn og unge feltet jobber vi med en systemisk tilnærming, med barna i fokus, hvor målet er mest mulig egenmestring. Vi har fokus på tidlig innsats slik at problemene ikke får utvikle seg, og vi forebygger gjennom kompetansespredning.  

Vi er organisert inn under Helse - og velferdsområdet sammen med barneverntjeneste, jordmortjeneste, helsestasjon, legetjeneste, friskliv og mestring, Nav flyktningtjeneste og folkehelse. 

Hvis du tenker at dette er interessant for deg så tilbyr vi omnvendt referansesjekk med en av dine potensielt nye kolleger. 

Arbeidsoppgaver 

  • Målrettet og metodisk endringsarbeid og veiledning rettet mot barn/foreldre/fosterforeldre i henhold til planverk   
  • Kartlegge, utrede og jobbe med endring i familier for å bedre samspill og øke foreldrekompetanse
  • Veiledning og kursing av foreldre, fosterforeldre og barn/ungdom, samt samarbeidspartnere   
  • Kurs og arbeid med grupper (COS-P, ICDP m.v.) 
  • Dokumentasjon 
  • Samarbeid med interne og eksterne aktører, herunder særlig vekt på kommunenes forebyggende arbeid 
  • Delta i intern og ekstern veiledning, samt bidra i arbeid med intern fag- og kompetanseutvikling 

Oppgavene er ikke endelige, og vil endre seg over tid.

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig sosialfaglig, helse eller pedagogisk høyskoleutdanning på høgskole/universitetsnivå. Evt annen relevant høgskole/universitetsnivå kan vurderes.
  • Gode digitale ferdigheter
  • Du kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Tilleggsutdanning innen familieterapi, kognitiv adferdsterapi, sped- og småbarn, samspill og tilknytning, psykisk helse, traumeforståelse, klinisk videreutdanning eller lignende
  • Erfaring fra tilsvarende arbeidsområde
  • Flerkulturell forståelse
  • Kunnskapsbaserte metoder eks PMTO, Marte Meo etc.

Personlig egnethet

  • Genuint engasjement for målgruppen
  • Du er handlekraftig, engasjert og har god gjennomføringsevne
  • Du liker å holde deg faglig oppdatert, og transformerer nyervervet kompetanse til forbedret praksis
  • Du jobber selvstendig og målrettet, og har evnen til å strukturere arbeidshverdagen
  • Du har evne til å inspirere og motivere både kollegaer og målgruppen, og er løsningsorientert

Personlig egnethet og god relasjonskompetanse vektlegges. 

Vi tilbyr

  • Et engasjert og løsningsorientert fagmiljø i stadig utvikling
  • Autonome team med høy kompetanse og god samarbeidskultur
  • Fast veiledning
  • Faglig vekst og utvikling i tråd med vår kompetanseplan
  • Mulighet for å bidra til videreutvikling av kunnskapsbaserte og tilgjengelige tjenestetilbud
  • Fleksibel arbeidstid. Noe kveldsarbeid må påberegnes
  • Tjenestebil til felles bruk
  • Omvendt referansesjekk 

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. 

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges jmf. Barnevernsloven § 12-11 første ledd, jf. forskrift om politiattest etter barnevernsloven § 1 og § 5 første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader gjennom vår søkerportal. Bruk lenken: Søkerveiledning - Rauma kommune  eller personal@rauma.kommune.no ved problemer i søknadsprosess. 

Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle tjenestetidsattester og vitnemål i PDF format. Lenke til Vitnemålsportalen kan sendes til kontaktperson. 

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    25.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5946345
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 05.11.2024