Bedrift
Haugesund kommuneSøknadsfrist
05.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4678924Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
- Oppdatert 22.06.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Haugesund kommune
Familiekoordinator
Offentlig forvaltning
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19 000 medarbeidere og er et partnerskap mellom stat og kommunen. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Haugesund og Utsira har ca. 90 ansatte, og betjener Haugesund kommunes ca. 37000 innbyggere, og Utsira kommunes ca. 200 innbyggere. NAV Haugesund og Utsira består av 5 ulike avdelinger.
En av våre to familiekoordinatorer går av med pensjon til høsten, og vi trenger derfor en ny dyktig familiekoordinator i kontoret. Stillingen er plassert i avdeling Arbeid og inkludering.
Arbeidsoppgaver:
Familiekoordinatorene har et særlig ansvar for å følge opp utsatte og sårbare barnefamilier, der foreldrene har tjenester ved NAV Haugesund-Utsira.
De jobber i dag tett med andre veiledere i kontoret og med andre relevante instanser og samarbeidspartnere.
Hovedmålsetningene med arbeidet er å bidra til å bedre familiers levekår gjennom:
- at foreldrene blir i stand til å forsørge barna og seg selv, først og fremst gjennom ordinært arbeid
- å sikre en stabil og tilfredsstillende bosituasjon for familien
- at foreldrene kan håndtere egen økonomi
- å øke barnas deltagelse og sosiale inkludering gjennom deltagelse i barnehage, skole, sfo og fritidsaktiviteter
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak være oppfølging og veiledning av foreldrene gjennom samtaler, hjemmebesøk og samarbeidsmøter samt administrativt arbeid og saksbehandling knyttet til dette.
Kvalifikasjoner:
- 3-årig høyskole eller universitetsutdanning innen sosialfaglige emner. Annen 3-årig høyskole-/universitetsutdanning kan vurderes, dersom du har relevant erfaring fra lignende arbeid i NAV
- Erfaring fra veiledning av mennesker i utfordrende livssituasjoner
- Gode digitale ferdigheter
- Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
I tillegg ønsker vi at du har:
- Erfaring med relasjonsarbeid og tett individuell oppfølging
- Erfaring fra arbeid med utsatte barnefamilier, gjerne med flerkulturell bakgrunn
- Kjennskap til offentlig virksomhet og aktuelt lovverk
- Kjennskap til ulike tjenestetilbud i kommunen, spesialisthelsetjenesten og frivillig sektor
Personlige egenskaper:
Personlige egenskaper vektlegges særlig i ansettelsesprosessen. Det er viktig for oss at:
- Du har gode samarbeidsevner.
- Du er løsningsorientert og ser etter muligheter
- Du er strukturert og effektiv
- Du kan formidle informasjon på en tydelig og positiv måte, både skriftlig og muntlig
Vi tilbyr:
- Ansettelse i Haugesund kommune med gode pensjonsordninger
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- Kjekke og engasjerte kollegaer med god kompetanse
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter gjeldende regelverk
Bedrift
Haugesund kommuneSøknadsfrist
05.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4678924Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
- Oppdatert 22.06.2022