Detaljer

  • Bedrift
    Våler kommune
  • Søknadsfrist
    18.10.2020
  • Sted:
    VÅLER I ØSTFOLD
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    VÅLER I ØSTFOLD
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3156564
  • Se her for andre jobber fra Våler kommune

Fagsjef regnskap

Vi søker deg som har solid kompetanse og erfaring på regnskap/analyse/økonomistyring. 

Du er STERK på å holde effektiv kontroll på oppgavene i drift.Har du mot, spenstige utviklingsambisjoner, og får du energi av å skape resultater i samspill – ja, da er dette kanskje jobben du er ute etter.

I Våler kommune skal vi skape en økonomifunksjon der trygghet, mestring og innovative løsninger er tydelige kjennetegn om fem år. Prosessen blir et utviklingsløp, der vi tar stegene sammen med våre dyktige medarbeidere, og med utvalgte eksterne kompetansemiljøer og ressurser.

første fase etter oppstart, vil vår nye fagsjef fokusere på å sikre at vi har klare og tydelige prosesser og leveranser i drift, gjennom et effektivt internt samspill.For å styrke økonomiarbeidet i kommunen er ansvaret i den nye stillingen innrettet mot oppgaver og leveranser her og nå – og samarbeide om å fornye og analysere kostnadene i driften av Våler kommune.

Fagsjefen rapporterer til økonomisjefen.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for daglig ajourhold av regnskapet, periodisk avslutning, årsavslutning, kontakt med kommunerevisjonen og momsoppgjør.
  • I stillingen inngår også kommunens pensjonskontakt, med rapportering til pensjonskassene (KLP og SPK).
  • Skal være hovedadministrator for kommunens økonomisystem, pt. Visma.
  • Tett samarbeid mot HRM (lønn).
  • Kommunens administrator i forhold til bankforbindelsen.
  • Administrator Altinn.
  • Ansvarlig for regnskapet til kommunens stiftelser.
  • Bistå til at kommunen til enhver tid har god økonomisk styring og måloppnåelse i drift og investeringer.
  • Medspiller i målstyring/resultatledelse.
  • Bistå i utvikling av velfungerende rutiner, retningslinjer og prosedyrer for kommunens økonomiforvaltning.
  • Bidra til utvikling av budsjettprosesser og økonomiarbeidet generelt, og roller, kompetanse og effektive leveranser spesielt.
  • Delta innovasjons- og utviklingsprosesser i samarbeid med andre ressurser, kompetansemiljøer og interessenter i henhold til nærmere bestemte mål og planer.
  • Gi støtte til kommunal- og tjenesteområdene og økonomisjefen for gode veivalg og helhetlige beslutninger

Kvalifikasjoner

  • Vi søker deg som har universitets eller høgskoleutdanning innen økonomi.
  • Kjennskap til kommuneøkonomi og kommuneregnskap
  • Kan demonstrere gode kommunikasjonsevner og -leveranser.
  • Være løsningsorientert, analytisk og kostnadsbevisst
  • Personlig egnethet

Personlige egenskaper

  • Tillitsskapende lagspiller
  • Analytisk og strategisk
  • Helhetsorientert og strukturert
  • Effektiv og god til å få oppgaver gjennomført
  • Fleksibel og kreativ
  • Kunnskapshungrig og nytenkende

Vi tilbyr

  • En utviklende stilling med varierte arbeidsoppgaver og store muligheter
  • God offentlig pensjonsordning gjennom KLP
  • Et godt inkluderende arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale

Generelt vil stillingens oppgaver og utforming kunne utvikles som en følge av hvordan organisasjon og helhetlige prosesser endres for øvrig. Hvis dette skulle bli aktuelt, så vil det skje etter samråd med økonomisjefen.

 

 Annet:

ler kommune ønsker at de ansatte skal representere mangfoldet i befolkningen og vil derfor oppfordre alle kvalifiserte kandidater til å søke hos oss uansett alder, kjønn, seksuell orientering, funksjonshemning, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

 Attester og vitnemål vil vi eventuelt be om senere. 

 Søkere vil få sitt navn offentliggjort i kommunens postjournal og på den offentlige søkerlisten. Ønske om unntatt offentlighet i hvert enkelt tilfelle.