Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Fagrådgiver

Offentlig forvaltning

Som fagrådgiver i Sykehusinnkjøp HF får du en sentral rolle i et foretak med tydelig samfunnsoppdrag. Du blir en del av et engasjert fagmiljø og jobber tett på prosjekter som direkte bidrar til bedre pasientbehandling. Vi tilbyr konkurransedyktige vilkår, fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt trening i arbeidstiden.

Divisjon legemidler i Sykehusinnkjøp HF gjennomfører anskaffelser av legemidler og apotekvarer for de regionale helseforetakene, forhandler legemidler gjennom Nye Metoder og håndterer masterdata i oppgjørsordningen mellom Apotekforeningen og de regionale helseforetakene. Vi gjennomfører også spesialoppdrag for Direktoratet for medisinske produkter, blant annet innen blåresept og vaksiner. Arbeidet foregår i tverrfaglige team, og vi samarbeider tett med fagpersoner og nasjonale og internasjonale aktører for å finne de beste løsningene for pasientbehandlingen.

I rollen som fagrådgiver får du ansvar for egne anskaffelser og samarbeid med spesialistgrupper innen ulike sykdomsområder. Du fungerer som en faglig ressurs i prosjektteam, setter deg grundig inn i kliniske behandlingsanbefalinger og markedssituasjon, og deltar aktivt i gjennomføring av anskaffelser. Dette inkluderer utarbeidelse av konkurransedokumenter, anbefalinger for legemiddelbruk og formidling av avtaler til kliniske miljøer.

Du vil også bidra til forvaltning av eksisterende avtaler og utføre andre relevante oppgaver som tillegges stillingen. Som fagrådgiver er du med på å sikre at innkjøpene vi gjør bidrar til «mer og bedre pasientbehandling gjennom gode innkjøp av legemidler. 

Videre vil du være med på å forvalte eksisterende avtaler, og andre relevante arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov.

Verdigrunnlaget vårt er:

  • kunnskapsrik
  • nytenkende
  • engasjert
  • profesjonell

Dette skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp HF, og det er viktig at du også jobber etter disse verdiene.

Les mer om hvordan det er å jobbe i Sykehusinnkjøp HF på nettsidene våre.

Kvalifikasjoner:

Som person samarbeider du godt med andre og bidrar aktivt til deling av kunnskap, erfaringer og informasjon. Du jobber strukturert, men trives samtidig med å håndtere flere prosesser parallelt. Du kommuniserer klart og presist, tenker helhetlig og er både gjennomføringssterk og løsningsorientert. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Personlige egenskaper:

  • En jobb med et viktig samfunnsoppdrag
  • Spennende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter i et dynamisk miljø
  • Mulighet for å trene én time per uke i arbeidstiden
  • Fleksitidsordning
  • Muligheter til å utvikle sin egen stilling og avdeling
  • Betingelser etter avtale og kvalifikasjoner
  • Pensjonsordning i KLP og gode forsikringsordninger

Vi tilbyr:

Søkere som vurderes som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske tester og har to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. Alle søkere får tilbakemelding på søknaden sin.

Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring, må dette oppgis og begrunnes i søknaden. Du vil bli kontaktet dersom ønsket ikke innvilges, og får da mulighet til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.