• Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    18.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5826310
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 23.07.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kongsberg kommune

Fagrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Virksomheten bolig, aktivitet og avlastning (BAA) er en virksomhet under Helse- og omsorg i Kongsberg kommune. Virksomheten yter tjenester til voksne med ulik grad av funksjonshemninger i boliger med heldøgns omsorgstjenester, på arbeids- og aktivitetssenter og gjennom ambulante tjenester. Til barn og unge ytes det helsehjelp i hjemmet, avlastningstiltak både privat og i institusjon, samt barnebolig. Virksomheten består i dag av 7 seksjoner med til sammen 250 årsverk.

Vi har ledig 100% fast stilling som fagrådgiver for virksomheten. Fagrådgiver er en del av virksomhetens ledergruppe og rapportere direkte til virksomhetsleder.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra til helhetlig og effektiv tjenesteutvikling innenfor kommunens rammer, nasjonale føringer og lovverk
  • Bistå virksomhetsleder og seksjonsledere med endrings- og utviklingsarbeid, herunder strategisk arbeid
  • Ledelse av prosjekter og fagutvikling innad i virksomheten
  • Innføring av positiv atferdsstøtte (PAS) som faglig rammeverk og verdigrunnlag for tjenesten
  • Ansvar for å koordinere, planlegge og prioritere oppgaver, samt bistå i forsvarlighetsvurderinger
  • Rådgivende og saksbehandlende funksjon ift. helse og omsorgstjenesteloven kap. 9
  • Samarbeid med pårørende, spesialisthelsetjenesten og andre instanser i aktuelle saker
  • Utarbeide og avholde aktuelle kurs og undervisningstema i den enkelte virksomhet og andre virksomheter i helse og omsorg
  • Stedfortreder for virksomhetsleder
  • Andre oppgaver må påberegnes

Krav og ønsker til deg

  • Endringsorientert med gode strategiske egenskaper
  • Er fremtidsrettet, nytenkende og engasjert
  • Handler på eget initiativ og tar ansvar for resultatet
  • Er analytisk og setter deg raskt inn i komplekse problemstillinger
  • Evner å systematisere eget arbeid og arbeide selvstendig
  • Trives i rollen som formidler av fag- og utviklingsprosesser
  • Har god mellommenneskelig forståelse og gode samarbeidsevner
  • Er positiv med et godt humør
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Kvalifikasjoner

  • Vernepleier
  • Relevant mastergrad innen helsefaglig retning
  • Det vil være en fordel med erfaring fra tjenester til personer med funksjonsnedsettelser og/eller erfaring fra institusjonstjenester/omsorgsboliger med heldøgns bemanning
  • Erfaring fra arbeid som leder, rådgiver eller prosjektleder med liknende arbeidsoppgaver i kommune- eller spesialisthelsetjenesten, eventuelt statlig forvaltning
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper og god innsikt i bruk av digitale arbeidsverktøy er en forutsetning for å løse arbeidsoppgavene
  • Veilednings- og samhandlingskompetanse
  • God kjennskap til helselovgivningen

Personlige egenskaper

  • Du kan jobbe selvstendig og være beslutningsdyktig
  • Du er en tydelig formidler og veileder
  • Du har gjennomføringsevne og tålmodighet i endringsprosesser
  • Du er positiv og samarbeidsvillig
  • Du er løsningsorienter
  • Du er fleksibel i forhold til arbeidstid og arbeidssted
  • Personlig egnethet vil vektlegges ved ansettelse

Vi tilbyr

  • En selvstendig stilling med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø i en endringsorientert organisasjon
  • Dyktige kollegaer med høye ambisjoner på vegne av kommunen
  • Fokus på helsefremmende arbeidsplasser
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Fleksitidsordning og mulighet for hjemmekontor
  • God pensjonsordning og gruppelivsforsikring
  • Lønn etter avtale

Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse.

I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse. 

Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Vil du vite mer om Kongsberg? Les mer på https://www.kongsberg.no

 

  • Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    18.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5826310
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 23.07.2024