• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.01.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5500976
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.12.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Fagleder ved Rask psykisk helsehjelp

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Rask psykisk helsehjelp (RPH) er etablert i Årstad, Bergenhus, Arna og Åsane. Enheten har for tiden 14,4 årsverk og er en del av Etat for psykisk helse og rustjenester. 

Rask psykisk helsehjelp skal på sikt utvides til hele Bergen kommune. RPH yter tjenester til innbyggere med symptomer på angst, mild til moderat depresjon, søvnvansker eller begynnende rusutfordringer. I RPH benyttes kognitiv terapi som metode. 

Vi har nå ledig stilling som fagleder ved enheten. Vi søker etter en fagleder som skaper tillit og trygghet, samt brenner for samhandling og systematisk kvalitetsforbedring.  Fagleder vil være sentral i arbeidet med: - iverksetting av kvalitative gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler, forskrifter og prosedyrer - at innbyggerens behov for tjenester ivaretas på en faglig forsvarlig måte, innenfor gitte rammer - at enheten oppfyller krav i lov og forskrift innen virksomhetsstyring, internkontroll og HMS-arbeid Fagleder inngår i ledergruppen og rapporterer til enhetsleder 

Vi ser etter deg som har evnen til å skape faglig engasjement, er en pådriver til faglig utviklingsarbeid, samt har høy gjennomføringsevne. 

Kvalifikasjoner:

  • Krav om 3-årig helse- eller sosialfaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå, minimum bachelornivå  
  • Krav om videreutdanning innen rus- og psykiatri  
  • Krav om minimum 5 års relevant praksis, fortrinnsvis både fra spesialisthelsetjenesten og kommunale tjenester  
  • God IKT-kompetanse og interesse 
  • Ønskelig med ledererfaring 
  • Ønskelig med lederutdanning 
  • Ønskelig med kjennskap til aktuelle fagsystemer, herunder systemer for virksomhetsstyring, internkontroll og HMS arbeid   
  • Norskkunnskaper tilsvarende Bergenstesten. God skriftlig og muntlig formidlingsevne   
  • Krav om politiattest ved tilbud om stilling  

Personlige egenskaper:

  • Engasjement for systematisk kvalitetsforbedring  
  • Resultatorientert og beslutningsdyktig    
  • Gode relasjonelle ferdigheter og evne til å samarbeide, lytte og inspirere   
  • Tydelig på forventninger og tilbakemeldinger   
  • Løsningsorientert  
  • Høy etisk standard og evne til faglig refleksjon  
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr:

  • Mulighet for å være med på laget til en enhet som har målsetting om å være nasjonalt ledende innen sitt fagfelt  
  • Spennende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter når det gjelder forebyggende arbeid innen psykisk helse og rus  
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling  
  • Fleksibel arbeidstid  
  • Inkluderende arbeidsliv (IA)-bedrift  
  • Lønn etter tariffavtale 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.01.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5500976
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.12.2023