Bedrift
Halden kommuneSøknadsfrist
06.05.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1751, HALDEN
HALDEN
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3759537Se her for andre jobber fra Halden kommune
- Oppdatert 22.04.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Halden kommune
Fagleder regnskap
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Økonomiavdelingen lyser ut 100 % fast stilling som fagleder regnskap.
Fagleder regnskap har det faglige ansvaret for regnskapet og rapporterer til leder økonomi
Beskrivelse av arbeidssted:
Økonomiavdelingen er en del av sentraladministrasjonen, og er en av kommunens støttefunksjoner. Økonomiavdelingen består av fagområdene regnskap, lønn, fakturering, gebyrkontor og økonomi, og jobber ut mot alle kommunens tjenesteområder. Det er 13 ansatte i avdelingen inkludert leder økonomi. Avdelingen har vært gjennom store endringer de siste årene som følge av digitalisering og effektivisering, og det er stort fokus på kontinuerlig forbedring. Fagleder har en viktig rolle i dette arbeidet.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver:
Ansvar for daglig drift og koordinering av regnskapsavdelingen
Fagansvar for kommunens regnskaper
Årsoppgjør
Ansvar for mva-rutiner og innrapportering av mva-oppgaver.
Saksbehandling i kommunens arkivsystem - elements
Vedlikehold og utvikling av interne rutiner tilknyttet regnskapsområdet
Kostra-ansvarlig.
Medvirkning i forbindelse med økonomirapportering
Utdanning og ønskede kvalifikasjoner:
Relevant høyskoleutdanning - minimum på bachelor nivå
Kunnskap om offentlige budsjett- og regnskapsforskrifter
Kompetanse på MVA-området
Erfaring fra kommunalt/fylkeskommunalt regnskapsarbeid eller annen relevant realkompetanse
Erfaring med utvikling av rapporterings- og internkontrollrutiner
God kompetanse i IT-verktøy
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
Høy arbeids kapasitet
Selvstendig og sikker i fagutførelsen
Evne til å evaluere jobbutførelsen og å tenke nytt
Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
God til å delegere og veilede
Strukturert, initiativrik og løsningsorientert
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Generelle betingelser:
Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
Vi kan tilby utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et hektisk og trivelig miljø.
Vi tilbyr fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30
Lønn etter gjeldende avtaleverk
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet
Bedrift
Halden kommuneSøknadsfrist
06.05.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1751, HALDEN
HALDEN
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3759537Se her for andre jobber fra Halden kommune
- Oppdatert 22.04.2021