• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    06.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1751, HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3759537
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 22.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Fagleder regnskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Økonomiavdelingen lyser ut 100 % fast stilling som fagleder regnskap.

Fagleder regnskap har det faglige ansvaret for regnskapet og rapporterer til leder økonomi

Beskrivelse av arbeidssted:

Økonomiavdelingen er en del av sentraladministrasjonen, og er en av kommunens støttefunksjoner. Økonomiavdelingen består av fagområdene regnskap, lønn, fakturering, gebyrkontor og økonomi, og jobber ut mot alle kommunens tjenesteområder. Det er 13 ansatte i avdelingen inkludert leder økonomi. Avdelingen har vært gjennom store endringer de siste årene som følge av digitalisering og effektivisering, og det er stort fokus på kontinuerlig forbedring. Fagleder har en viktig rolle i dette arbeidet.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

Ansvar for daglig drift og koordinering av regnskapsavdelingen

Fagansvar for kommunens regnskaper

Årsoppgjør

Ansvar for mva-rutiner og innrapportering av mva-oppgaver.

Saksbehandling i kommunens arkivsystem - elements  

Vedlikehold og utvikling av interne rutiner tilknyttet regnskapsområdet

Kostra-ansvarlig.

Medvirkning i forbindelse med økonomirapportering

 

Utdanning og ønskede kvalifikasjoner:

Relevant høyskoleutdanning - minimum på bachelor nivå   

Kunnskap om offentlige budsjett- og regnskapsforskrifter

Kompetanse på MVA-området

Erfaring fra kommunalt/fylkeskommunalt regnskapsarbeid eller annen relevant realkompetanse

Erfaring med utvikling av rapporterings- og internkontrollrutiner

God kompetanse i IT-verktøy 

God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

 

Personlige egenskaper: 

Høy arbeids kapasitet  

Selvstendig og sikker i fagutførelsen

Evne til å evaluere jobbutførelsen og å tenke nytt

Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter

God til å delegere og veilede

Strukturert, initiativrik og løsningsorientert

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Vi kan tilby utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et hektisk og trivelig miljø.

Vi tilbyr fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30

Lønn etter gjeldende avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    06.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1751, HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3759537
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 22.04.2021