Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
12.04.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3668278Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 28.03.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nes kommune
Fagleder lønn
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som fagleder lønn. Som fagleder vil du være en viktig pådriver for utvikling av lønnsområdet. Du må like å jobbe overordnet med utvikling av nye arbeidsmetoder og rutiner samtidig som du skal ta del i det operative arbeidet.
Vi søker deg som har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner løsninger.
Stillingen som fagleder er organisatorisk plassert i økonomiavdelingen, og du vil rapportere til avdelingsleder økonomi. Foruten avdelingsleder, vil du samarbeide nært med fagleder regnskap og økonomiavdelingens øvrige ansatte. Kjerneoppgavene til lønn er å gi råd, opplæring og støtte til kommunens virksomheter/avdelinger. Lønnsavdelingen utfører lønnstjenester for kommunen og to mindre firmaer og har ca 2000 utlønninger hver måned. Kommunen benytter UBW Agresso som økonomi- og lønnssystem.
Arbeidsoppgaver:
- Bistå enhetene i lønnsfaglige spørsmål og saksbehandling av egen portefølje
- Rapporteringer og årsavslutning
- Bidra med rapporter ifm lønnsforhandlinger og foreta analyser
- Ledelses- og koordineringsansvar for fagområdet lønn
- Videreutvikle lønnsprosesser og tjenesteleveranser og bidra til ytterligere digitalisering
- Jobbe utadrettet i organisasjonen med kompetanseheving innenfor fagfeltet
- Sørge for at avdelingen tar en sentral strategisk rolle i organisasjonen
- Sørge for god arbeidsflyt og at sårbarhet reduseres samt at manuelle oppgaver automatiseres
Kvalifikasjoner:
- Det er ønskelig med utdanning fra universitet eller høyskole. Relevant erfaring fra lønnsarbeid kan erstatte utdanningskravet
- Kjennskap og erfaring med kommunal sektor er en fordel
- Erfaring fra/forståelse for relasjonen regnskap/lønn
- God kjennskap til lov- og avtaleverk
- Erfaren bruker av Office og andre IT-baserte HR-verktøy
- Du har meget god IT-kompetanse og kompetanse om bruk av styringsdata
- Du har analytiske evner og ser muligheter i bruken av nye tekniske løsninger
- Du har gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
- Det er en fordel med kunnskap på UBW Agresso
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
- Service- og endringsorientert
- Gode samarbeidsevner med vekt på god kommunikasjon
- Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
- God muntlig og skriftlig fremstilling på norsk
- God kollega som bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du må klare å ha mange baller i lufta på en gang
Vi tilbyr:
- Selvstendige arbeidsoppgaver
- Hyggelige kollegaer
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
12.04.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3668278Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 28.03.2021