• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    12.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3668278
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 28.03.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Fagleder lønn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som fagleder lønn. Som fagleder vil du være en viktig pådriver for utvikling av lønnsområdet. Du må like å jobbe overordnet med utvikling av nye arbeidsmetoder og rutiner samtidig som du skal ta del i det operative arbeidet.

Vi søker deg som har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner løsninger.

Stillingen som fagleder er organisatorisk plassert i økonomiavdelingen, og du vil rapportere til avdelingsleder økonomi.  Foruten avdelingsleder, vil du samarbeide nært med fagleder regnskap og økonomiavdelingens øvrige ansatte. Kjerneoppgavene til lønn er å gi råd, opplæring og støtte til kommunens virksomheter/avdelinger. Lønnsavdelingen utfører lønnstjenester for kommunen og to mindre firmaer og har ca 2000 utlønninger hver måned. Kommunen benytter UBW Agresso som økonomi- og lønnssystem.

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå enhetene i lønnsfaglige spørsmål og saksbehandling av egen portefølje
  • Rapporteringer og årsavslutning
  • Bidra med rapporter ifm lønnsforhandlinger og foreta analyser
  • Ledelses- og koordineringsansvar for fagområdet lønn
  • Videreutvikle lønnsprosesser og tjenesteleveranser og bidra til ytterligere digitalisering
  • Jobbe utadrettet i organisasjonen med kompetanseheving innenfor fagfeltet
  • Sørge for at avdelingen tar en sentral strategisk rolle i organisasjonen
  • Sørge for god arbeidsflyt og at sårbarhet reduseres samt at manuelle oppgaver automatiseres

Kvalifikasjoner:

  • Det er ønskelig med utdanning fra universitet eller høyskole. Relevant erfaring fra lønnsarbeid kan erstatte utdanningskravet
  • Kjennskap og erfaring med kommunal sektor er en fordel
  • Erfaring fra/forståelse for relasjonen regnskap/lønn
  • God kjennskap til lov- og avtaleverk
  • Erfaren bruker av Office og andre IT-baserte HR-verktøy 
  • Du har meget god IT-kompetanse og kompetanse om bruk av styringsdata
  • Du har analytiske evner og ser muligheter i bruken av nye tekniske løsninger
  • Du har gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • Det er en fordel med kunnskap på UBW Agresso
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Service- og endringsorientert
  • Gode samarbeidsevner med vekt på god kommunikasjon
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • God muntlig og skriftlig fremstilling på norsk
  • God kollega som bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Du må klare å ha mange baller i lufta på en gang

Vi tilbyr:

  • Selvstendige arbeidsoppgaver
  • Hyggelige kollegaer
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    12.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3668278
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 28.03.2021