Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fagleder / koordinator

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidssted: 
Lillestrøm kommunes utvikling skal bygge på FNs bærekraftsmål

Klima og miljø
          * Lillestrøm kommune skal redusere klimagassutslippene og ha en god ressursforvaltning, samtidig som kommunen skal håndtere forventet befolkningsvekst

By- og tettstedsutvikling
          * Lillestrøm kommune skal ha en attraktiv regionby og livskraftige lokalsamfunn

Hele livet
         * Lillestrøm kommune skal støtte opp under innbyggernes mestring av egne liv i alle livets faser

Nyskapende
        * Lillestrøm kommune skal være åpen, lærende og nytenkende

Kultur, miljø og samfunn er samlet organisatorisk for å sette organisasjonen i stand til å ta et helhetlig grep om områder som er avgjørende for god samfunnsutvikling. Kommunalområdet Miljøteknikk er en del av tjenesteområdet for Kultur, miljø og samfunn.  

Stillingen er i avdeling Vann og vannmiljø som er en del av tjenesteområdet Miljøteknikk.
 
Enheten følger opp alle forhold innen kommunale gebyr og kommunale forskrifter for vann, avløp, renovasjon og feiing. Dette omfatter bl.a. saksbehandling og informasjon til innbyggere, ajourhold og utarbeidelse av forskrifter, samt koordinering mot andre fagavdelinger i kommunen.
 
Vi er en fremtidsrettet tjeneste som er i kontinuerlig faglig utvikling. Samarbeid med innbyggere og tjenester på tvers av kommunalområder er viktig for oss. Kommunens verdier «tillit, inkludering og nyskaping» står sentralt i vårt arbeid. Vi søker etter en person som har lyst og kunnskap til å jobbe med gebyr og administrative oppgaver hos oss.

Arbeidssted: Fet rådhus    

Arbeidsoppgaver

Fagleder yter i tillegg generell støtte til økonomioppfølging for hele området miljøteknikk, og bistår avdelingen ved utarbeidelse av strategiske planer og rapportering. Dette omfatter blant annet: 

  • Oppgaver knyttet til økonomi og rapportering
  • Holde oversikt over øvrige oppgaver i administrasjonen
  • Kontorfaglig støtte til drift av tjenesten og internkontroll
  • Bistå ledergruppen og bidra i økonomiarbeidet
  • Avdelingens superbruker i Visma og Framsikt 

Stillingen koordinerer og følger opp avdelingens oppgaver innen eierstyring av interkommunale selskaper. Stillingen behandler også aktuelle saker i avdelingen og utarbeider saksframlegg til politisk behandling.
 
Fagleder deltar i avdelingens ledermøter.

Kvalifikasjoner

Utdanningsnivå:

  • Høyskole/Universitet
  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for ikke godkjent utdanning

 

Ønsket bakgrunn:

  • Relevant erfaring fra kommunalteknisk område
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Erfaring med bruk av saksbehandlingssystemer og Excel
  • Du bør ha kjennskap til lov- og avtaleverk i offentlig sektor
 
Personlige egenskaper
  • Du er selvstendig og fleksibel
  • Du trives med utfordrende arbeidsoppgaver, i et hektisk og operativt miljø.
  • Du har evne til å skape gode relasjoner mellom kommunen og innbyggere
  • Du er positiv og har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner
  • Du har god gjennomføringsevne

Personlig egnethet vektlegges. 

Vi tilbyr
  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Lønn etter avtale
  • Trivelige arbeidskollegaer
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag