Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
31.05.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1900, FETSUND
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
2916312Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 11.05.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Fagleder / koordinator
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidssted:
Lillestrøm kommunes utvikling skal bygge på FNs bærekraftsmål
Klima og miljø
* Lillestrøm kommune skal redusere klimagassutslippene og ha en god ressursforvaltning, samtidig som kommunen skal håndtere forventet befolkningsvekst
By- og tettstedsutvikling
* Lillestrøm kommune skal ha en attraktiv regionby og livskraftige lokalsamfunn
Hele livet
* Lillestrøm kommune skal støtte opp under innbyggernes mestring av egne liv i alle livets faser
Nyskapende
* Lillestrøm kommune skal være åpen, lærende og nytenkende
Kultur, miljø og samfunn er samlet organisatorisk for å sette organisasjonen i stand til å ta et helhetlig grep om områder som er avgjørende for god samfunnsutvikling. Kommunalområdet Miljøteknikk er en del av tjenesteområdet for Kultur, miljø og samfunn.
Stillingen er i avdeling Vann og vannmiljø som er en del av tjenesteområdet Miljøteknikk.
Enheten følger opp alle forhold innen kommunale gebyr og kommunale forskrifter for vann, avløp, renovasjon og feiing. Dette omfatter bl.a. saksbehandling og informasjon til innbyggere, ajourhold og utarbeidelse av forskrifter, samt koordinering mot andre fagavdelinger i kommunen.
Vi er en fremtidsrettet tjeneste som er i kontinuerlig faglig utvikling. Samarbeid med innbyggere og tjenester på tvers av kommunalområder er viktig for oss. Kommunens verdier «tillit, inkludering og nyskaping» står sentralt i vårt arbeid. Vi søker etter en person som har lyst og kunnskap til å jobbe med gebyr og administrative oppgaver hos oss.
Arbeidssted: Fet rådhus
Fagleder yter i tillegg generell støtte til økonomioppfølging for hele området miljøteknikk, og bistår avdelingen ved utarbeidelse av strategiske planer og rapportering. Dette omfatter blant annet:
- Oppgaver knyttet til økonomi og rapportering
- Holde oversikt over øvrige oppgaver i administrasjonen
- Kontorfaglig støtte til drift av tjenesten og internkontroll
- Bistå ledergruppen og bidra i økonomiarbeidet
- Avdelingens superbruker i Visma og Framsikt
Stillingen koordinerer og følger opp avdelingens oppgaver innen eierstyring av interkommunale selskaper. Stillingen behandler også aktuelle saker i avdelingen og utarbeider saksframlegg til politisk behandling.
Fagleder deltar i avdelingens ledermøter.
Utdanningsnivå:
- Høyskole/Universitet
- Relevant arbeidserfaring kan kompensere for ikke godkjent utdanning
Ønsket bakgrunn:
- Relevant erfaring fra kommunalteknisk område
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Erfaring med bruk av saksbehandlingssystemer og Excel
- Du bør ha kjennskap til lov- og avtaleverk i offentlig sektor
- Du er selvstendig og fleksibel
- Du trives med utfordrende arbeidsoppgaver, i et hektisk og operativt miljø.
- Du har evne til å skape gode relasjoner mellom kommunen og innbyggere
- Du er positiv og har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner
- Du har god gjennomføringsevne
Personlig egnethet vektlegges.
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
- Lønn etter avtale
- Trivelige arbeidskollegaer
- God pensjons- og forsikringsordning
- Bedriftshelsetjeneste
- Aktivt bedriftsidrettslag
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
31.05.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1900, FETSUND
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
2916312Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 11.05.2020