• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    22.08.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3973706
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune

Fagleder for IT-Servicedesk i Sandnes kommune!

Sandnes kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Sandnes kommune har store ambisjoner for videreutvikling og digitale løsninger og effektiv IT-Drift. Vi har skal modernisere infrastrukturen og går over til skytjenester i ulike former med målsetning om å kunne tilby kommunenes applikasjoner og tjenester sikkert og brukervennlig uavhengig av tid, sted og enhet.
 
Vi søker etter deg som vil bidra til at kommunens digitale tjenester driftes og videreutvikles til det beste for ansatte, innbyggere, næringsliv og frivillige i Sandnes kommune. Vi tror du er nysgjerrig på by teknologi og har solid kompetanse på IT-arkitektur, drift, prosjektledelse og bruk av teknologiske løsninger.
 
Vi er 23 medarbeider og 4 lærlinger som arbeider med å gi råd, støtte og yte tjenester til alle kommunens virksomheter, og har flere tusen klienter tilknyttet nettverket. I tillegg har vi et stort antall fagsystemer til å støtte opp om de ulike tjenesteområdene, og vår jobb gjør det mulig for kommunen å levere gode tjenester til våre innbyggere.
 
Vi skal styrke laget vårt med og er på jakt deg som har erfaring fra å daglig drift og utvikling av IT-brukerstøtte/servicedesk i en større organisasjon. IT-Servicedesk i Sandnes består i dag av 4 ansatte og lærlinger som gir IT brukerstøtte til kommunens ansatte. 
 

Arbeidsoppgaver:

Som fagleder vil du ha et hovedansvar for å koordinere og videreutvikle brukerstøtte tjenesten i Sandnes kommune. Hovedoppgaven til IT-Servicedesk er å sørge for at tekniske løsninger og IT-utstyr fungerer og er tilgjengelige for brukerne våre. Du vil jobbe tett på IT-Servicedesk teamet og bidra i daglig drift og support. 

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra ledelse av service organisasjon
  • erfaring med utarbeidelse og realisering av tjenesteavtaler (SLA)
  • Drift og brukerstøtte på IT og AV utstyr
  • Support og drift av større Windows og ChomeOS miljøer
  • Infrastruktur (IaaS, PaaS, SaaS)
  • Applikasjonspublisering (Citrix, RDS, VmWare, Intune)
  • Leverandørkontakt og kontraktsoppfølging
  • ITIL
     

Personlige egenskaper:

Erfaring med å lede et kundeorientert team. Lidenskapelig opptatt av service og liker å samarbeide med andre mennesker. Liker ideen om å jobbe i et hektisk miljø og er ikke redd for å brette opp ermene for å få ting gjort. Sterke lederegenskaper og vet hvordan du kan motivere teamet ditt. Evnen til å tenke rask og multi-taske. Du holder hodet kaldt selv i høyt tempo. Du er endringsvillig og ser nye veier hvis ting ikke fungerer. Du har sterke kommunikasjonsferdigheter og flytende på norsk og engelsk.  

Det vil legges stor vekt på dine personlige egenskaper til denne stillingen. For å lykkes i rollen bør du være lærevillig, serviceinnstilt, strukturert og opptatt av å gi gode brukeropplevelser. 

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Evne til å arbeide systematisk og selvstendig.
  • Evne til å ta initiativ, være fleksibel og løsningsorientert.
         

Vi tilbyr:

  • Arbeidssted i det nye rådhuset som er plassert sentralt i Sandnes sentrum.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Spennende og varierte faglige utfordringer
  • Offentlig pensjonsordning
 
  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    22.08.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3973706
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune