Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fagleder for biblioteksystem og digitale bibliotekløsninger

Offentlig forvaltning

Vil du bidra til at Lillestrømbibliotekene er i front på moderne biblioteksystem og gode digitale løsninger for innbyggerne? Vi oppretter nå en ny 100% stilling som fagleder for biblioteksystem og digitale bibliotektjenester.

Lillestrømbibliotekene innførte biblioteksystemet Quria høsten 2022. Ny meråpen løsning er i ferd med å innføres i Lillestrøm bibliotek og skal etter hvert innføres i alle bibliotekene. Bibliotekene har en rekke digitale tilbud og flere IKT-løsninger som må driftes og videreutvikles. Vi er på jakt etter en person som kan ha hovedansvar for dette området slik at Lillestrømbibliotekene får helhetlige, effektive og brukervennlige bibliotekløsninger.

Lillestrøm kommune er kåret til Norges kulturkommune 2023-2025. Lillestrømbibliotekene er en av fire ansvarsområder innen kultur. Lillestrømbibliotekene har seks bibliotek, hvor Lillestrøm bibliotek åpnet i august 2022. Bibliotekene skal være en spydspiss innen formidling av aktiviteter og arrangementer, og skal være førstevalget for innbyggerne når de søker informasjon og kulturelle opplevelser. Det nye biblioteket ligger ved knutepunktene i Lillestrøm og med sine tre etasjer vil biblioteket være en stor og innbydende arena for alle i Lillestrøm og i regionen. I tillegg til å være byens nye storstue for arrangementer og aktiviteter, har vi også Norges første bibliotek med et kontorfellesskap for entreprenører innen kulturell og kreativ næring. 


Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis masterutdanning innen bibliotek- og informasjonsvitenskap.
  • Lang og solid erfaring med biblioteksystemer kan kompensere for utdanningskravet.
  • Erfaring med drift av biblioteksystemer.
  • Bred erfaring med IT-løsninger og digitale tjenester.
  • Kjennskap til norsk regelverk for katalogisering.
  • God systemforståelse.
  • Prosjekterfaring.
  • Erfaring med anskaffelsesprosesser i offentlig sektor.
  • Gode språkferdigheter muntlig og skriftlig i norsk og engelsk.

Personlige egenskaper:

  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Du er utviklingsorientert og nysgjerrig på nye teknologier.
  • Du er strukturert, initiativrik og løsningsorientert.
  • Du har god gjennomføringsevne.
  • Du er serviceinnstilt og pedagogisk.
  • Du liker å samarbeide i team og med ulike typer mennesker.

 

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i en sterk faglig og nytenkende organisasjon
  • Hektiske hverdager med stor grad av selvstendighet og ansvar 
  • Trivelige arbeidskollegaer 
  • God pensjons- og forsikringsordning inkludert yrkesskadeforsikring på fritiden
  • Aktivt bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet