Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fagleder - Avtaleforvaltning

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune har ledig en nyopprettet stilling som fagleder for området Oppfølging og analyse. 

Innkjøpsseksjonen i Lillestrøm består av 15 ansatte og er delt i tre ansvarsområder, «Konkurranse og avtale», «Oppfølging og analyse» og «eHandel».

Stillingen tilhører ansvarsområdet for «Oppfølging og analyse». Denne avdelingen har ansvar for oppfølging av kommunens rammeavtaler, håndtere avvik, analysere forbruksmønster samt kreve inn proveny. 

Som ansatt i en nyetablert kommune og seksjon vil du få en helt unik mulighet til å delta i oppbyggingen og videreutviklingen av innkjøpsorganisasjonen. Vi har kommet langt i å digitalisere hele anskaffelsesprosessen, og jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Vi kan derfor love utfordrende, varierte og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø, sentralt i Lillestrøm sentrum.

Arbeidsoppgaver:

  • Fagansvarlig for kommunens forvalting av rammeavtaler, som blant annet inkluderer:
    • Koordinere metode og struktur for oppfølgingen
    • Helhetlig oppfølging av kontraktskrav innen etikk og miljø
    • Ansvar for egen portefølje med leverandører
    • Kreve inn proveny
  • Bistå leder i koordinering av kommunens oppfølgings- og analysearbeid.
  • Bistå i å utvikle og forbedre kommunes maler på anskaffelsesområdet.
  • Gi råd og støtte til kommunens områder og enheter.
  • Bistå i utadrettede opplærings- og informasjonstiltak
  • Andre oppgaver i samråd med seksjonssjef for innkjøp. Stilingen rapporterer til seksjonssjef for innkjøp. 

Kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap.
  • Erfaring med forvaltning av rammeavtaler inngått etter regelverk om offentlige anskaffelser.
  • Kjennskap til regelverk om offentlige anskaffelser.
  • Ønskelig med erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fra behovskartlegging til kontraktsignering
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • God IT-kompetanse, herunder erfaring fra bruk av et eller flere konkurransegjennomføringsverktøy er ønskelig.
  • God kompetanse i Excel er ønskelig.

Personlige egenskaper:

  • Positiv og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø.
  • God på samhandling og kommunikasjon på tvers av fagområder.
  • Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig.
  • God gjennomføringsevne.
  • Høy arbeidskapasitet.
  • Løsningsorientert.
  • Interesse for fagfeltet.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i en faglig sterk organisasjon.
  • Stilling som fagleder.
  • Lønn etter avtale.
  • Trivelige arbeidskollegaer.
  • God pensjons- og forsikringsordning.
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Aktivt bedriftsidrettslag.

Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål når de søker på stilling hos oss, evt så må dokumentasjonen tas med til et evt intervju.