• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    30.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1351, RUD
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3918674
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 09.06.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Fagleder - ansvarlig for kontroll-/alarmsentral

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune Eiendomsdrift søker etter en fagleder for vår nyopprettede kontroll-/alarmsentral i en 100 % stilling. Tiltredelse snarest mulig. Du vil få ansvar for å videreutvikle alarmsentralen, innen alarmmottak, overvåking av tekniske anlegg (SD-anlegg, ventilasjon), "smarte bygg"-løsninger, energioppfølging mm.

Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Kommunen har en eiendomsportefølje på om lag 625.000 m2 formålsbygg og 2300 boliger, til en verdi av over 18 milliarder. Eiendom skal sikre funksjonelle, energikloke, areal- og kostnadseffektive lokaler til kommunens tjenester. Samtidig har vi ansvar for å skape og forvalte betydelige verdier gjennom aktivt og langsiktig eierskap av bygninger og grunneiendom. Ansvaret til Eiendomsdrift er drift og vedlikehold av Bærum kommunes bygningsmasse, og de ansatte har bred kompetanse og erfaring.
 .

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og betjene kontroll-/alarmsenteret
  • Behandle alarmer og iverksette aksjoner
  • Være et bindeledd mellom Eiendomsdrift og brukere/leverandører/egne ansatte
  • Delegering av ansvar for sakshåndtering og operative oppgaver tillagt kontroll-/alarmsenteret
  • Delegere oppgaver til driftsteknikere
  • Koordinere kommunikasjon mot FDV-systemet (Plania)
  • Følge med på styrings- og overvåkingsverktøy om inntrådte hendelser som krever aksjon
  • Brukerstøtte av tekniske installasjoner for kommunens driftsteknikere
  • Delta i utvikling av eget fagmiljø
  • Bistå med kompetansehevning for kommunens driftsteknikere på tekniske systemer som tilhører kontroll-/alarmsenteret

Kvalifikasjoner:

  • Krav om høyere teknisk utdanning innen automasjon, SD-anlegg, ventilasjon. Dokumentert erfaring kan kompensere for mangelfull formell kompetanse
  • Må beherske norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
  • Ønskelig med erfaring fra tilsvarendestilling/ yrker
  • Meget gode IT-kunnskaper
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper:

  • Nøyaktig og effektiv
  • Selvstendig og strukturert
  • Innovativ og løsningsorientert
  • Har teknisk interesse
  • God på å bygge relasjoner internt og eksternt
  • Ryddig, strukturert og faglig engasjert
  • Komfortabel med PC og telefon som arbeidsverktøy
  • Kundeorientert og god relasjonsbygger 

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø
  • Kompetanse- og karriereutvikling
  • Lønn etter kvalifikasjoner og erfaring
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend 
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    30.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1351, RUD
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3918674
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 09.06.2021