Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fagleder

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune er i stadig utvikling. I kommunalområdet Bo- og miljøtjenester vektlegger vi betydningen av tverrfaglig samarbeid og legger vekt på sømløse tjenester. Våre ansatte skal gi hverandre og tjenestemottakere støtte på tvers av kommunalområder, avdelinger og seksjoner når det er hensiktsmessig. Med verdiene tillit, inkludering og nyskaping har vi høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge. Vi har et stort og bredt fagmiljø, og tilbyr kurs og kompetanseheving på tvers av seksjonene våre.   
 
Vårt arbeid er forankret i FN-konvensjonen om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne og i veilederen "Gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming".  
 
Korshagen boliger ligger sentralt like ved Skedsmo senter, og er et bofellesskap hvor det gis heldøgns tjenester til totalt 9 voksne mennesker. Det er et stort spenn i alder og hjelpebehovet til tjenestemottakerne. Utviklingshemming, varierte diagnoser og nedsatt funksjonsevne er stikkord for målgruppen. Det jobbes målrettet for et helhetlig tjenestetilbud, hvor brukermedvirkning og selvbestemmelse settes høyt.
Som fagleder ved Korshagen boliger vil du ha et ekstra ansvar for den faglige utviklingen ved boligen. Du vil jobbe tett med primærkontakter og øvrig personalgruppe for å sørge for at vi gir faglige forsvarlige tjenester. Veiledning, tiltaksarbeid og evalueringer skal være en naturlig del av arbeidshverdagen.
 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen helse og sosialfag (Pedagogiske fag vil bli vektlagt)
  • Kunnskap om HOL kap 9
  • Kunnskap om andre relevante lovverk
  • Kjennskap til psykisk utviklingshemming og psykiske lidelser 
  • Bred erfaring fra arbeid med mennesker med ulike hjelpebehov og aktivisering
  • Solid og lang erfaring med brukergruppen
  • Må ha jobbet med multifunksjonshemmede
  • Videreutdanning innen veiledning og forebyggende arbeid er ønskelig
  • Interesserer deg for fagutvikling og kvalitet i tjenesten 
  • Praktisk erfaring med journalføring og utarbeide tiltaksplaner, fortrinnsvis i Gerica 
  • Gode digitale kunnskaper, også ønskelig med interesse/erfaring innen mestringsteknologi 
  • Erfaring med medikamenthåndtering 
  • Førerkort klasse B 
  • Behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig. 
    Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse  

Personlige egenskaper:

  • Du har et stort engasjement for mennesker med nedsatt funksjonsevne   
  • Du er motivert og løsningsorientert  
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo  
  • Du skaper gode relasjoner med tjenestemottakere, pårørende og kolleger  
  • Du arbeider selvstendig og i team  
  • Du er endringsvillig   
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø  

Vi tilbyr:

  • Opplæring og veiledning  
  • Et bra fagmiljø med masse kompetanse som er i kontinuerlig utvikling  
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor  
  • Muligheter for relevant grunn- og videreutdanning  
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver  
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid  
  • Fagleder vil jobbe en kveld per uke 

    Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål sammen med sin søknad.