Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Fagleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig fast 100 % stilling som fagleder p.t ved Barneverntjenesten.

Barneverntjenesten er organisert i enhet Barn, familie og helse, sammen med forebyggende helsetjeneste. Tjenesten er et interkommunalt samarbeid mellom Kristiansund, Averøy og Gjemnes kommune, der Kristiansund er vertskommune. Kontorsted er lokalisert i Frei administrasjonsbygg (tidligere Frei rådhus).

Barneverntjenesten er en arbeidsplass i stor utvikling. Vi jobber aktivt med å holde tjenesten faglig oppdatert i et felt som kontinuerlig er i endring. Vi har et arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Vi trenger deg som kan bidra til utvikling av barnevernstjenesten og som ønsker personlig og faglig utvikling. I ditt arbeid vil du veilede medarbeidere og være ansvarlig for at medvirkning og kvalitet er ivaretatt i saksbehandlingen. Du vil ha kontakt med barn og unge, og deres familier, nettverk og med samarbeidspartnere. 

Arbeidsområder
  • veiledning av medarbeidere
  • internkontroll og kvalitetssikring av saksbehandling
  • saksbehandling etter lov om barneverntjenester
  • samhandling og samarbeid med barn, foreldre og samarbeidsinstanser
  • teamledelse
  • deltakelse i barneverntjenestens ledergruppe
  • fatte vedtak i tråd med delegert myndighet
  • andre aktuelle arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjonskrav
  • bachelor i barnevern. Bachelor i sosialt arbeid kan vurderes 
  • erfaring fra kommunal barnevernstjeneste
  • gode muntlig og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • barnevernfaglig master, eller ønske om å gjennomføre dette innen 2031.
  • veiledningskompetanse
  • ledererfaring
Vi søker deg som
  • har evne til å motivere og lede
  • har god rolle- og oppgaveforståelse
  • god samarbeidsevne og relasjonskompetanse
  • fleksibel og løsningsorientert
  • strukturert, målrettet og selvstendig
  • kan sette seg inn i og reflektere rundt sammensatte problemstillinger

Personlig egnethet blir vektlagt.

Vi tilbyr
  • en spennende og variert arbeidshverdag i et stort fagmiljø med engasjerte og dyktige medarbeidere
  • et godt sammensatt lederteam
  • mulighet for faglig oppdatering og utvikling
  • vi støtter gjennomføring av barnevernfaglig masterutdanning
  • om du har mastrerutdanning gis du mulighet til å gjennomføre nasjonal videreutdanning i barnevernledelse.
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP  SPK 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.