• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3874146
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Fagkonsulent - vikariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 
Lønns- og regnskapssenteret (LRS) leverer moderne, effektive og kvalitetssikrede tjenester innen områdene inkasso, lønn, refusjon og regnskap til resultatenheter og kommunale bedrifter i Bergen kommune.
Kommunens inkassofunksjon er lagt til LRS og kundeservice til byens innbyggere på fakturaområdet håndteres også her. LRS forvalter Bergen kommune sitt økonomisystem (UBW Økonomi), herunder vedlikehold, oppgraderinger, utvikling og brukeradministrasjon. LRS driver også brukerstøtte til kommunens ansatte og gjennomfører kurs- og opplæringsaktiviteter.
LRS er en egen resultatenhet i Byrådsavdeling for finans, næring og eiendom og har over 90 kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere. LRS er i en spennende endrings- og omstillingsfase og har stort fokus på digitalisering, herunder gjennomføring av kompetanseløft internt, og vi har mange tiltak og prosjekter i vår portefølje.

LRS-Innkreving består av 12 ansatte. Avdelingen krever inn alle kommunens utestående krav som inkasso, er særnamsmann og er ansvarlig for oppfølging av kommunens krav i gjeldsordning. Det er et vidt spekter av arbeidsoppgaver med samhandling med både kreditor, debitor og andre parter, oppgaver som særnamsmann og som effektiv og selvstendig utøver av nødvendige inkassosteg. Den som ansettes vil få egen portefølje.
 
Vi bruker i dag Procasso innfordringssystem, levert av Banqsoft AS (tidl. Concent AS) i tillegg til Microsoft 365.

Arbeidsoppgaver:

  • Selvstendig saksbehandling og kundekontakt
  • Jobbe med noen særskilte arbeidsområder som f.eks. tvangssalg  

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor eller tilsvarende innen økonomi, samfunnsfag eller juridiske fag
  • Det er ønskelig at du har erfaring fra inkasso eller offentlig innkreving
  • Det er ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystemet Procasso eller Predator, men ikke et krav da opplæring vil bli gitt
  • Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Snakker og skriver godt engelsk

Personlige egenskaper:

  • Du jobber selvstendig og evner å ta løpende beslutninger innen ditt ansvarsområde
  • Du har god arbeidskapasitet og evne til å sette deg raskt inn i nye problemstillinger
  • Du er engasjert, fleksibel og er positiv til endringer
  • Du er serviceinnstilt og god på å samarbeide med andre
  • Du er effektiv, nøyaktig og har stor arbeidskapasitet Personlige egenskaper vil bli tillagt vekt

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
  • Utfordringer og mulighet for å utvikle seg faglig og personlig
  • En selvstendig stilling i et stort fagmiljø
  • Fleksitid og gode sosiale ordninger
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3874146
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.05.2021