• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6468922
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Fagkonsulent privatisteksamen

Offentlig forvaltning

Privatistkontoret har som hovedoppgave å forvalte oppmelding til og gjennomføring av privatisteksamener for alle som bor eller følger undervisning i Oslo. Hvert år melder ca. 8000 personer seg opp til nærmere 30.000 privatisteksamener i Oslo. Vi søker nå etter en person med relevant erfaring fra eksamensadministrasjon på videregående skoles nivå, som ser de mange sammenhengene som skal til for å sikre en eksamensgjennomføring av høy kvalitet. Vi ser etter en person som er strukturert, fleksibel og robust, med erfaring fra logistikk og organisering. 

Vi lyser nå ut én fast stilling. Det kan også bli aktuelt med et ledig vikariat i tillegg, og vi ønsker å vite om du som søker kan være interessert i dette.

Stillingen inneholder en variert portefølje av driftsoppgaver og langsiktige utviklingsoppgaver. Som saksbehandler vil du behandle søknader om særskilt tilrettelegging av eksamen, og utsatt eksamen. Vi ser etter deg som har erfaring fra saksbehandling. 

En mindre andel av privatisteksamenene er praktiske eksamener som gjennomføres i regi av ulike skoler. I stillingen vil du ha ansvar for forberedelser og etterarbeid knyttet til eksamen i idrettsfag. 

Halvparten av privatisteksamenene er i skriftlige fag. Du vil i stillingen være del av skriftlig eksamensteam. Du vil ha egne ansvarsområder blant annet knyttet til saksbehandling av oppmeldinger, og ansvar for utstyr til eksamensgjennomføringen. I tillegg vil du som del av teamet bidra med forberedelser, gjennomføring og etterarbeid av skriftlig eksamen.

Vi søker deg som trives med å jobbe i et hektisk arbeidsmiljø og er opptatt av å kunne gi god og tilstrekkelig informasjon på e-post. I stillingen har du også ansvar for fordeling av post. Sammen med andre ansatte vil du utstede dokumentasjon til privatister som etterspør dette. Du bør ha erfaring fra kundebehandling og se nytten av å gi ryddige og effektive tilbakemeldinger.

Der et høyt arbeidstempo på Privatistkontoret og stillingen passer for en rolig og driftig person som trives med dette. Du må regne med overtidsarbeid i perioder med stor arbeidsbelastning. Som arbeidsplass er Privatistkontoret i stadig utvikling og arbeidsoppgaver kan endres etter behov.

Kvalifikasjoner:

Høyere utdanning fra universitet eller høgskole, ønskelig på masternivå, minimum bachelornivå

Erfaring med organisering av større mengder eksamener på videregående skoles nivå

Erfaring fra arbeid med logistikk og organisering av større arrangement

Kjapp IT-bruker med erfaring fra bruk av excel til organisering og oversikt over data

Kan vise til strategier for mottak og håndtering av kompleks informasjon i en arbeidssituasjon

Kan vise til strategier for å se sammenhenger og konsekvenser i en arbeidsprosess

Erfaring fra å ha sikret god dialog på tvers av organisasjoner og grupper

Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig

Erfaring fra saksbehandling

Erfaring fra kundebehandling

Personlige egenskaper:

Har stor arbeidskapasitet og arbeider strukturert i henhold til planer og frister

Er rolig og robust i en hektisk arbeidshverdag

Trives med endring, er fleksibel og har god gjennomføringsevne

Tufter arbeidet på samarbeid, respekt for andre og med fokus på kontinuerlig forbedring til brukernes beste

Er effektiv og positiv

Har gode relasjonelle egenskaper og trives med dialog med ulike mennesker

Personlig egnethet er en forutsetning og vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

Utfordrende oppgaver i et hyggelig arbeidsmiljø

Gode muligheter for faglig utvikling

Muligheter til å påvirke egne oppgaver

Fleksibel arbeidstid

Kontorlokaler på Helsfyr

Mulighet for trening i arbeidstiden

Lønnsplassering: Fagkonsulent - lønnstrinn 35 - 40 (617.300 - 674.200) i Oslo kommunes regulativ, avhengig av erfaring og kompetanse

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6468922
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune