Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
20.09.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0958, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4073750Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 07.09.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Fagkonsulent - Kontorleder
Offentlige tjenester og forvaltning
Ammerud er en flerkulturell 1-7 skole som ligger tett opp til Lillomarka i Grorud bydel. Dagens Ammerud skole ble bygget i 2005 og fremstår som et moderne skoleanlegg med fleksible undervisningsarealer og varierte fellesområder. Skolen har ca. 600 elever. Personalet på ca. 90 ansatte er godt kjønns- og aldersblandet. Du finner mer informasjon på skolens hjemmeside; www.ammerud.osloskolen.no
Skolens administrasjon og ledelse består av i alt ni personer; seks skoleledere, en kontorleder, en konsulent og en sosiallærer.
Vi ser nå etter en dyktig kontorleder med bred erfaring innenfor økonomi og regnskap. Stillingen innebærer faglig ansvar for skolens merkantile funksjoner, i dette inngår ansvar for budsjett og regnskap, innkjøp, personal- og elevadministrasjon, post, arkiv, betjening av telefon, ekspedisjon og praktiske oppgaver.
Er du en fremoverlent og engasjert person med gode økonomikunnskaper som trives i et hektisk miljø med varierte arbeidsoppgaver som krever stor fleksibilitet, er dette muligheten for deg! Stillingen er ledig fra 1. januar 2022,
Arbeidsoppgaver:
- Oppgaver knyttet til skolens budsjett og regnskap; bilagsføring, fakturabehandling, månedsrapportering, kvartalsrapportering og avviksrapportering
- Innkjøp i henhold til kommunens innkjøpsreglement
- Ansvar for HR-systemet og andre administrative systemer
- Utarbeide og innføre rutiner og prosedyrer som sikrer god drift av skolens administrative systemer
- Personaloppfølging: Oppfølging av sykmeldinger, praktisk bistand i forbindelse med ansettelser, arbeidsavtaler og fastsettelse av kompetanse og ansiennitet.
- Lønnsarbeid; bistå med føring av fast og variabel lønn, etterkontroll av lønn og fravær
- Utleie av lokaler, fakturering
- Interne og eksterne servicetjenester, bl.a. utsending av vedtak, oppdatering på infoskjerm, gjennomføring av spørreundersøkelser etc.
- Betjene henvendelser fra ansatte, foresatte, elever og besøkende
- Arkivering og postfordeling i WebSak
- Delta i skolens driftsstyre i forbindelse med saker vedrørende økonomi
- Bistå ledelse og resepsjon ved behov.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3 års relevant høgskoleutdanning (Lang, allsidig og relevant praksis fra Osloskolen kan kompensere for dette)
- Relevant praksis, gjerne fra Osloskolen
- Gode IKT-kunnskaper, særlig kjennskap til Agresso HR og Økonomi, IST og WebSak
- Kjennskap til relevante lover og retningslinjer
- Tilsettingen er betinget av godkjent politiattest.
Personlige egenskaper:
Du er:
- vennlig og tydelig
- effektiv med stor arbeidskapasitet
- samarbeidsvillig, serviceorientert og fleksibel mht oppgaver
- ansvarsbevisst, nøyaktig og løsningsorientert
Du har:
- evne og vilje til å ta ansvar og til å arbeide selvstendig
- gode kommunikasjonsevner
- gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- godt humør og tåler at det er hektisk med mye som skjer på en gang
Du liker:
- å jobbe med barn og unge
- at det er hektisk og at mange ting skjer på en gang
- at to arbeidsdager sjelden er like
- at du får nye utfordringer og må lære deg nye systemer
Erfaring fra Osloskolen er en fordel. Personlig egnethet for stillingen vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr:
En spennende jobb med varierte arbeidsoppgaver.
Et godt arbeidsmiljø preget av mangfold og godt humør.
Lønn etter utdanning og ansiennitet, lønnstrinn 33 - 40.
Automatisk medlemskap i Oslo Pensjonsforsikring
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
20.09.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0958, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4073750Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 07.09.2021