• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5811172
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.07.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Fagkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV er arbeids- og velferdsforvaltningen i Norge med ca 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål. Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv. 

NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV kontor med ca 200 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vi skal sikre våre brukere mulighet for arbeid, mulighet for meningsfull aktivitet og mulighet for inntektssikring i henhold til lovfestede rettigheter.

Vi søker nå etter veiledere i Ungdomsavdelingen. Oppstart snarest. Stillingene krever stor arbeidskapasitet, struktur, evne til å tenke helhet, kjennskap til arbeidsmarkedet og utdanningssektoren. Vi ser etter personer som er fleksible og som håndterer en arbeidshverdag hvor mange arbeidsoppgaver skjer samtidig.

Ungdomsavdelingen har dyktige og engasjerte veiledere som gjør sitt ytterste for at ungdom i aldersgruppen 18-29 år får den hjelp og bistand de trenger for å komme i skole/utdanning, arbeid og aktivitet.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra Høyskole/Universitet (NOKUT godkjent)

Krav:

  • Ha god veilednings- og relasjonskompetanse
  • Ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å strukturere, håndtere og prioritere mange oppgaver
  • Motivert til å arbeide med saksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid
  • Kjennskap til arbeidsmarkedet

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra førstelinjetjenesten
  • Kjennskap til NAV sine fagsystemer Gosys, Modia og Arena
  • God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV

Personlige egenskaper:

  • Ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
  • Være strukturert og systematisk
  • Være serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
  • Ha gode samarbeidsevner og bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen

Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegaer
  • Fleksitidsordning
  • Lønn som Fagkonsulent - stillingskode 6559.31/753102 - fra kr. 485.400,- til 598.900,- avhengig av utdanning og kvalifikasjoner
  • Trening i arbeidstiden
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Offentlig tjenestepensjon
  • 2 vikariater ut året med muligheter for forlengelse. Ønsket oppstart så snart som mulig.
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5811172
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.07.2024