• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5661507
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Fagkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å være en del av Bergen kommunes økonomitjenester?
Ansattservice er en etat i Byrådsavdeling for finans. Vi er over 270 dyktige kollegaer med et bredt spekter av kompetanse og ansvarsområder. Her samarbeider vi tett for å levere gode tjenester til kommunens ansatte på alt fra IKT drift, -forvaltning og -tjenester, prosjektledelse og digital transformasjon til å drive kommunens økonomitjenester.
Økonomitjenester består av 6 avdelinger og 80 medarbeidere og har ansvar for fagområdene regnskap, inkasso, eiendomsskatt, lønn og fraværsrefusjon.

Avdelingen trenger en vikar som skal jobbe med kommunal innkreving, altså inkasso. Vikariatet løper frem til sommeren 2025. Vi ser etter deg som kan jobbe selvstendig, se en sak fra begge sider og som kan gi gode brukeropplevelser og resultat. Bergen kommune skal ha en effektiv innkreving med gode resultater, men vi skal samtidig ta vare på våre innbyggere, foretak og organisasjoner. Arbeidsoppgavene er spennende, varierte og selvstendige. Vi har som mål å drive Norges beste kommunale innkreving og vi er engasjert i flere landsomfattende nettverk for dette. Vi benytter oss i dag av fagsystemet Procasso levert av Concent AS. 

Kvalifikasjoner:

  • Vi ser etter en kollega med bachelor innenfor et relevant fagområde. Hvis du har relevant arbeidserfaring, kan dette kompensere for kravet om bachelor.
  • Du kan gjerne ha erfaring fra inkasso, tvangsfullbyrdelse og kundebehandling, men hvis du ikke har det, vil vi gi god opplæring.
  • Vi har mye publikumskontakt så god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er derfor nødvendig.
  • Vi forventer at du har grunnleggende IKT-kompetanse.
  • Hvis du har interesse og forståelse for regnskap, betalingsfiler, remittering, analyse, SQL og Excel vil vi kunne tilby en stilling delt mellom saksbehandling og dette arbeidet.

 

Personlige egenskaper:

  • Du må kunne møte publikum i ulike livssituasjoner og alltid kunne gi god service.
  • Du må ha høy arbeidskapasitet, være systematisk og strukturert.
  • Du må kunne ta beslutninger, være selvstendig og effektiv.
  • Vi har et godt sosialt og faglig miljø på avdelingen og ønsker at du også bidrar til dette.

Vi tilbyr:

  • Du får spennende faglige utfordringer og personlige utviklingsmuligheter.
  • Vi har et uformelt, godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Vi holder til i moderne lokaler i Bergen sentrum.
  • Hos oss har vi fleksitid.
  • Vi er en stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle.
  • I tillegg til lønn etter avtale har vi greie forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Bergen kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift.

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.

 

 

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5661507
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune