Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
10.04.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4525085Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 27.03.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Fagkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV er arbeids- og velferdsforvaltningen i Norge med ca 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål. Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv.
NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV-kontor med ca.200 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vi skal sikre våre brukere mulighet for arbeid, mulighet for meningsfull aktivitet og mulighet for inntektssikring i henhold til lovfestede rettigheter.
Vi søker nå etter en veileder til en fast stilling i Oppfølgingsavdeling 2. Stillingen krever stor arbeidskapasitet, struktur, evne til å tenke helhet og sosialfaglig kompetanse, samt fleksibilitet til å håndtere mange oppgaver samtidig.
Avdelingen jobber med saksbehandling og veiledning etter Lov om sosiale tjenester i NAV, samt sosialfaglig og arbeidsrettet oppfølging av våre brukere i tillegg til helseavklaring.
Arbeidsoppgaver:
- Råd og veiledning
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV
- Oppfølging av brukere over 30 år med fokus på avklaring, veiledning, motivering til tiltak, aktivitet og arbeid
- Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere, og mulige arbeidsgivere
- Det gjøres oppmerksom på at det kan komme endringer i stillingen
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet (utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent)
Krav:
- Ha god veilednings- og relasjonskompetanse
- Ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver
- Motivert til å arbeide med saksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid
- Kjennskap til arbeidsmarkedet
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring fra førstelinjetjenesten
- Kjennskap til NAVs fagsystemer Gosys, Modia og Arena
- God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV
Personlige egenskaper:
- Ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
- Være strukturert og systematisk
- Være serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
- Ha gode samarbeidsevner og bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Fleksitidsordning
- Lønn som Fagkonsulent - stillingskode 6559.31/753102 fra kr 423.500 til kr 549.100 pr.år avhengig av utdanning og kvalifikasjoner
- Gode utviklingsmuligheter, kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Ønsket oppstart snarest mulig
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
10.04.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4525085Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 27.03.2022