Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
20.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
4379564Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 18.02.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Fagkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med å gjøre en forskjell for barn og ungdom i Sandnes kommune?
Vi har en ledig stilling som fagkonsulent i avdeling undersøkelse og oppfølgning.
Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølgning arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht Lov om barneverntjenester. I tillegg til avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av avdeling omsorg og ettervern, avdeling mottak og barnevernvakt, samt avdeling tiltak. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester).
Dette er en stilling som vil ha et særlig ansvar for rekruttering av oppdragstakere i barneverntjenesten, en skal og bistå i arbeid knyttet til saker som fremmes til fylkesnemnda, akuttplasseringer, og i planlagt frivillige plasseringer. Målet er å kunne bidra til å kvalitetssikre arbeidet i denne fasen av en barnevernssak, og å bistå avdelingene i dette arbeidet, både administrativt og i direkte kontakt med familier, nettverk og aktuelle instanser.
Arbeidsoppgaver:
- Rekruttering og godkjenning av fosterhjem
- Bistå i rekruttering og godkjenning av besøkshjem/ressurspersoner
- Bistå i akuttarbeid, herunder både i kontakt med familie/nettverk, administrative oppgaver og samarbeid med andre instanser
- Nettverksarbeid/møter med fokus på å unngå plasseringer/bidra til å redusere alvorlige bekymringer
- Bistå, koordinere og organisere gode overføringer mellom avdelinger
Kvalifikasjoner:
- 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt).
- Du må ha sertifikat på personbil
- Krav om bred erfaring fra kommunal barneverntjeneste
- Ønskelig med erfaring fra plasseringsarbeid, både akutt og planlagt, og kompetanse/kunnskap ift kommunale og statlige instanser
- Krav om å kunne arbeide utover ordinær arbeidstid, da arbeid på ettermiddag/kveld må beregnes
Personlige egenskaper:
- Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter.
- Du har stor arbeidskapasitet og tåler høyt arbeidspress.
- Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
- Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenesten og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
- Du tar utfordringer, evner å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt til arbeidsmiljø
- Søker må kunne jobbe selvstendig, systematisk og strukturert
- Søker må vise faglig trygghet ift barnevernfaglige vurderinger
Vi tilbyr:
- Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø.
- Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak.
- Veiledning både individuelt og i grupper.
- Stort fokus på faglig opplæring og utvikling.
- Engasjerte medarbeidere.
- Fleksibel arbeidsordning.
- Gode forsikrings - og pensjonsbetingelser.
- Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet i kap 4
- Disponible tjenestebiler
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
20.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
4379564Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 18.02.2022