Detaljer

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    29.11.2020
  • Sted:
    FINNSNES
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    FINNSNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3273055
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Fagarbeider/assistent

 

Stjerneboligen er en boenhet i Tjenesten for utviklingshemmede (TFU). Den som tilsettes vil bli ansatt i Senja kommune TFU tjenesten arbeidssted Stjerneboligen, og har avdelingsleder som nærmeste overordnede. Tjenesten for utviklingshemmede er et virksomhetsområde i sektor Helse- og omsorg.

Stjerneboligen er en boenhet med 8 leiligheter og lokalisert på Silsand. Enheten har ca 33 årsverk og gir hjemmetjenester i form av praktisk bistand og opplæring og hjemmesykepleie til mennesker med utviklingshemming. Turnusen består av aktiv nattevakt, dagvakter, aftenvakter og langvakter på 12.5 t.

Stjerneboligen har følgende faste stillinger ledig:

 

Fagarbeider

72,45% fast natt og aften, arbeid 2 av 8 helger 

46,5 %  x 3 fast helgestilinger med arbeid 4 av 8 helger

34,95% x 3 fast helgestillinger  med arbeid 3 av 8 helger

92,34% natt og aften, vikariat i 1 år med arbeid 3 av 8 helger

 

Assistent

24,9% fast helgestilling med arbeid 2 av 8 helger

 

Arbeidsoppgaver

Målrettet faglig og miljøterapeutisk arbeid opp mot beboere. Systematisk arbeid med handlingsplaner i tråd med beboers vedtak. Praktisk tilrettelegging for beboers hverdag. Samarbeid med pårørende, sosialt nettverk, habilitering, fastlege og andre relevante instanser. Rapportering i kommunens dokumentasjonsverktøy Profil.

Vi tilbyr:

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø, hvor vi legger vekt på fag- og teamsamarbeid
  • Faglige utfordringer i et spennende fagområde
  • Stort fokus på brukermedvirkning
  • Fokus på kompetanseutvikling og velferdsteknologi.
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP.
  • Lønn etter gjeldende tariff.

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Fagarbeider – hjelpepleier, helsefagarbeider eller barn- og ungdomsarbeider.
  • Assistent – erfaring fra arbeid med utviklingshemmede.
  • Erfaring fra arbeid med psykisk utviklingshemning er et krav.
  • Førerkort klasse B er et krav.
  • Erfaring fra bruk av IKT-systemer / fagsystemet Profil.
  • Søker bør ha generelt gode datakunnskaper

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju, og personlig egnethet vil inngå i vurderingen.

For stillingen gjelder

  • Senja kommunes verdier er respektfull, ansvarlig og mulighetsorientert. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Politiattest, ikke eldre enn 3 mnd., kreves ved tilsettinger der det er lovpålagt (skal ikke vedlegges søknaden).
  • I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
  • Kopi av attester og vitnemål skal fremlegges ved intervju. Kopiene vil ikke bli returnert.

 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som liker utfordringer, er selvstendig og trygg – men også liker å jobbe i team. Det er viktig at du liker å jobbe med mennesker og det er ønskelig at du har ferdigheter innen praktisk planarbeid og digital kompetanse. Det kreves alminnelig god helse da arbeid med brukere med særlige behov, kan være både fysisk og psykisk krevende. Erfaring / kunnskap om kapittel 9. helse- og omsorgstjenesteloven er et ønske. Ufaglærte med arbeidserfaring fra tjenesten, vil bli vurdert. Menn oppfordres til å søke. Personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder bla. Kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevne.