• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    15.01.2024
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5505167
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 03.01.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Fagansvarlig Tildelingsenheten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker engasjert og nytenkende fagansvarlig for tildelingsenheten og koordinerende enhet.

Er du vår nye fagansvarlig for tildeling- og koordinerende enhet?

Tildelingsenheten er kommunens førstelinje for søknader og henvendelser om tjenester hjemlet i helse- og omsorgstjenenesteloven. I tillegg er enheten kommunens koordinerende enhet med overordnet ansvar for at tjenestemottakere og pasienter får et helhetlig og godt koordinert tjenestetilbud. Tildelingsenheten tildeler tjenester ut ifra en helhetlig tenkning hvor forebygging, tidlig intervensjon og iboende ressurser hos pasient og tjenestemottakere, vektlegges. Vi ønsker å bidra til at kommunens innbyggere i størst mulig grad blir selvhjulpne og kan bo hjemme lengst mulig. Saksbehandlingen skal være forutsigbar og effektiv, og enheten skal bidra til å sikre god koordinering av tjenester til mennesker med behov for langvarige og sammensatte hjelpebehov.

Som fagansvarlig forventes det at du leder an i arbeidet med å profesjonalisere forvaltningen av helse- og omsorgstjenester, og du vil du få en sentral rolle i å sikre at kommunens strategi for utvikling av helse- og omsorgstjenestene blir fulgt opp og lagt til grunn i saksbehandlingen.

Tildeling- og koordinerende enheten har per i dag 4 årsverk, inkludert barnekoordinator, og er organisatorisk plassert i staben til kommunalsjef for helse og omsorg.

Dine arbeidsoppgaver:             

  • Ansvar for forsvarlig saksbehandlingsprosess av søknader om helse- og omsorgstjenester
  • Saksbehandlingen skal skje i tett samarbeid med søker, pårørende og andre samarbeidspartnere internt og eksternt
  • Bidra til å opprettholde, utvikle og kvalitetssikre rutiner og kriterier
  • Ansvar for dialog med sykehuset via PLO-meldinger
  • Ansvar for faglige vurderinger knyttet til avklaring av tjenestenivå
  • Være en god samarbeidspartner, samhandle tverrfaglig, tett samhandling med andre avdelinger internt og eksternt, fastleger og spesialisthelsetjenesten
  • Tilsyn med private leverandører

Du har:

  • Master i rettsvitenskap (jurist), eller har bachelorgrad i vernepleie eller sykepleie, gjerne med vekt på forvaltningsrett og/eller helserett.
  • Erfaring med saksbehandling og kunnskap om relevant lovverk vil bli vektlagt. 
  • Kjennskap til tildeling av helse- og omsorgstjenester og koordineringsarbeid
  • God IKT-kompetanse 
  • Gode kunnskaper i norsk, både skriftlig og muntlig 
  • Førerkort klasse B  

Du er 

  • Kreativ, motivert og løsningsorientert 
  • God på samarbeid og har en positiv framtreden
  • Strukturert, nøyaktig, målrettet og kan jobbe selvstendig 
  • Serviceinnstilt og har gode kommunikasjonsevner 
  • Iherdig og har gjennomføringsevne 
  • En lagspiller som bidrar til et godt arbeidsmiljø  

Vi kan tilby:

  • Varierende og spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
  • En inkluderende arbeidsplass
  • Gode muligheter for kompetanseheving gjennom ulike kommunale stipendordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjon- og forsikringsordninger

Lønn etter tariff og kvalifikasjoner

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    15.01.2024
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5505167
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 03.01.2024