Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
07.10.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5891292Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
- Oppdatert 24.09.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Kristiansund kommune
Fagansvarlig lege
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du et sterkt engasjement for sykehjemsmedisin, og vil bidra med din kompetanse for å sikre gode pasientforløp til kommunens innbyggere?
Vi har nå ledig 100 % fast stilling som fagansvarlig lege ved Enhet for legetjenester. Stillingen har per tiden arbeidstid på dagtid, mandag - fredag.
Enhet Legetjenester er en av hjørnesteinene i Kristiansund kommunes helse- og omsorgssektor. Enheten yter viktige helsetjenester som interkommunal legevakt, fastlegeordning, kommunepsykologtjenestene, helsestasjonslege og sykehjemslegetjenestene. Tjenestene er organisert i 4 avdelinger: Kristiansund og Omegn legevakt, Bryggen medisinske senter, Kommunepsykologene og Kommunale legetjenester.
Om avdelingenSom fagansvarlig lege vil du være tilknyttet avdelingen for kommunale legetjenester ved sykehjem- og helsehus. Du vil ha din hovedarbeidsplass og kontor ved Storhaugen helsehus. Avdelingen har 3,5 årsverk og leverer legetjenester til 4 sykehjem og 1 helsehus.
Kristiansund kommune har organisert alle kommunale korttids-, rehabiliterings- og palliative sengeplasser ved Storhaugen helsehus. I tillegg driftes 4 interkommunale øyeblikkelig hjelp døgntilbudsplasser for kommunene Averøy, Tingvoll, og Kristiansund. Som fagansvarlig har du det overordnete faglige ansvaret for kommunens legetjenester til helsehus og sykehjem. Kommunen er også inne i store utviklingsprosjekt med prosjektering og bygging av nytt sykehjem og distriksmedisinsk senter. Du vil få mulighet til å bidra til utviklingen av gode tilbud til innbyggere på Nordmøre.
Arbeidsområder- overordnet medisinfaglig ansvar og pådriver for kvalitetsutvikling i tjenesten
- undersøkelse, diagnostikk, behandling og oppfølging av den enkelte pasient innen alle pasientkategorier ved helsehus- og sykehjem
- koordinering og veiledning til andre sykehjemsleger, leger under spesialisering (LIS) og medisinstudenter
- samarbeid med tverrfaglig personell, sykepleiere, hjemmetjenesten, fastleger og pårørendesamtaler
- samhandling med eksterne aktører
- norsk autorisasjon som lege og godkjent LIS1
- god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- erfaring fra allmennmedisin og/eller spesialisthelsetjeneste og/eller utredning/behandling i institusjon
- gode digitale ferdigheter
- jobber strukturert og målrettet med pasienten i fokus
- er ansvarsbevisst, nøyaktig og effektiv
- er en god motivator og lagspiller som bidrar til et positivt samarbeidsklima
- er omstillingsdyktig og fleksibel
Personlige egnethet som motivasjon og engasjement for arbeidsoppgavene, samt gode samarbeidsevner vil bli vektlagt ved tilsetting.
Vi tilbyr- en spennende stilling hvor du får muligheten til å påvirke og utvikle legetjenestene ved sykehjem og helsehus
- et arbeidsmiljø med engasjerte, faglig sterke medarbeidere og ledere
- en helse- og omsorgssektor med et solid og retningsgivende planverk
- et innovativt fagmiljø
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- konkurransedyktige betingelser
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
07.10.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5891292Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
- Oppdatert 24.09.2024