• Bedrift
    Gol kommune
  • Søknadsfrist
    25.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3550, GOL
    GOL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3713515
  • Se her for andre jobber fra Gol kommune
  • Oppdatert 16.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gol kommune

Fagansvarlig for integreringstenesta

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du energisk, en relasjonsbygger og kan du være tydelig og direkte? Kan du kommunisere på ulike nivåer? Kan du sette grenser i utfordrende situasjoner? Har du tro på den enkeltes ressurser? Kan du svare ja til alle spørsmålene er du personen vi mangler på vårt lag!

Vi søker nå etter en motivert fagansvarlig med stort pågangsmot som vil jobbe med integrering av flyktninger i Gol og Hemsedal kommuner i Hallingdal.

Integreringstjenesten består pr i dag av 3,8 årsverk fordelt på 4 ansatte. De siste årene har vi tatt imot omkring 15 flyktninger årlig, mens vi er anmodet om å ta imot 28 for 2021. Pr i dag har vi 24 flyktninger i introduksjonsprogram.

Med virkning fra 01.06.2021 er det ledig en fast 100% stilling som fagansvarlig for integreringstjenesten.

Arbeidsoppgaver
• Du skal lede og koordinere introteamet (flyktning tjenesten)
• Du har ansvar for å videreutvikle tjenesten
• Du skal bidra til kompetanseheving og utvikling av teamet
• Du har ansvar for bosetting, integrering og kvalifisering av nyankomne flyktninger, herunder kommunens forvaltning av introduksjonsloven § 1-16
• Ansvar for implementering av ny integreringslov
• Ansvar for å utarbeide tematisk kommuneplan for integrering
• Du skal identifisere deltakernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt kople dem med riktige jobber eller utdanningsløp
• Du skal engasjere og motivere både jobbsøker, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
• Samhandling med andre kommunale tjenester, næringslivet og frivilligheten er en stor del av arbeidshverdagen som fagansvarlig

Kvalifikasjoner
• Du må minimum ha 3-årig høyere utdanning fra universitet/høgskole, gjerne innen samfunnsfag, sosialfag, pedagogikk eller rådgivning.
• Erfaring fra veiledning og oppfølging
• Erfaring i å lede og administrere team

Vi ønsker at du har:
• Erfaring med tilsvarende arbeid eller deler av arbeidsområdet
• Evne til å bygge gode relasjoner til mennesker fra andre kulturer, herunder også kunne jobbe med motstand og i konflikt.
• Relevant erfaring innen lovanvendelse og saksbehandling, fortrinnsvis innen offentlig sektor
• En resultatorientert og profesjonell tilnærming til jobben
• Erfaring fra tverrfaglig arbeid og markedsarbeid
• Kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen
• Gode digitale ferdigheter og evne til raskt å sette seg inn i nye datasystemer
• Gode kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig, gjerne veiledningskompetanse
• Har evne til å arbeide selvstendig, målrettet og beslutningsdyktig
• Førerkort klasse B og tilgang til egen bil

Personlige egenskaper
• Ha tro på at alle mennesker, uavhengig av bakgrunn og utfordringer, kan få og holde på en ordinær jobb
• Ha respektfull tilnærming til og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
• Ha evne til å motivere og engasjere
• Være nytenkende, initiativrik og ha god gjennomføringsevne
• Være tydelig, åpen og inkluderende
• Ha godt humør
• Er en lagspiller
• Er fleksibel og serviceinnstilt

Personlig egnethet vil i stor grad bli vektlagt.

Vi tilbyr
• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
• En arbeidsplass i utvikling, der vi skal gi mennesker muligheter i et rom mellom rettigheter og plikter
• En dynamisk arbeidsplass med vekt på utvikling, kunnskapsdeling og humor
• Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer
• Opplæring, kurs og kompetanseheving
• Fleksibel arbeidstid
• Stillingen lønnes etter tariff
• God offentlig pensjonsordning

Annet:
• Gyldig politiattest må legges frem
• Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med ved eventuelt intervju. Ansiennitet blir regnet ut i fra disse.
• I skjemaet er det mulig å krysse av for at søknaden ikke skal bli offentliggjort. dersom du ønsker at søknaden ikke skal bli offentliggjort må du begrunne dette. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne likevel kan bli offentliggjort, jamfør offentleglova § 25.

Send søknad:
• Vi ber om at elektronisk søknadsskjema blir benyttet. Trykk på den grønne knappen oppe til høyre: Send søknad, godta personvernvilkåra og trykk Neste (du trenger ikke å opprette bruker først).
• Alle søkerer vil få kvittering på at søknaden er mottatt dersom de har fylt ut rett e-postadresse i søknaden.

 

 

 

  • Bedrift
    Gol kommune
  • Søknadsfrist
    25.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3550, GOL
    GOL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3713515
  • Se her for andre jobber fra Gol kommune
  • Oppdatert 16.04.2021