Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

Fag- og kvalitetsrådgiver

Offentlig forvaltning

Vi søker deg som brenner for fag- og kvalitetsutvikling for mennesker med funksjonsvariasjon.

Virksomhet boliger for mestring og fysisk helse har en nyopprettet stilling som fag- og kvalitetsrådgiver. Virksomheten består av 10 botiltak/avdelinger med heldøgnsbemanning som gir tjenester til mennesker med funksjonsvariasjoner. Virksomheten er en del av sektoren mestring og helse i Tønsberg kommune. Vi har 94 tjenestemottakere over 18 år, 125 årsverk med høyskole/universitetsutdannede, fagarbeidere og assistenter, 7 tjenesteledere og virksomhetsleder.

Som fag- og kvalitetsrådgiver får du en unik mulighet til å bidra i vår satsing på fag og kvalitet. Du vil delta på virksomhetens medbestemmelsesmøter, kvalitetsutvalg, virksomhetsmøter og rapportere direkte til virksomhetsleder. Stillingen krever stor grad av selvstendighet, og grad av fleksibilitet i forhold til variasjon og endring i oppgaver etter til enhver tid gjeldende prioriteringer.

Hovedarbeidsoppgaver:

  • Kartlegge virksomhetens status med utgangspunkt i veilederen: "Gode helse - og omsorgstjenester til mennesker med utviklingshemming"
  • Støtte ledere og ansatte i implementering av: Veilederen "Gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming", og FN-Konvensjon om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne (CRPD)
  • Veiledning av ansatte, koordinere kompetanseheving og kvalitetsutvikling for ansatte og tjenestemottakere i virksomheten
  • Opplæring og oppfølging av vergetrening i hele kommunen, og oppgaver knyttet til dette.
  • Ansvar for å søke og rapportere på relevante tilskuddsordninger for virksomheten
  • Utarbeide og revidere virksomhetens prosedyrer i kommunens helhetlige kvalitetssystem (Compilo)
  • Koordinering og oppfølging av internkontroll i virksomheten
  • Delta på ulike møtearenaer internt og eksternt
  • Andre relevante oppgaver delegert av virksomhetsleder

Kvalifikasjonskrav:

  • Autorisert vernepleier
  • Kompetanse og erfaring fra arbeid med mennesker med funksjonsvariasjoner
  • Kompetanse og erfaring med helse og omsorgstjenestelovens kapittel 9
  • Gode digitale ferdigheter
  • Førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring med kompetanseheving og kvalitetsutvikling
  • God kjennskap til utfordringer, og muligheter i kommunehelsetjenesten
  • God kjennskap til aktuelle lovverk, forskrifter og veiledere

Personlige egenskaper:

  • Evne til å skape engasjement, være lærings- og løsningsfokusert, ha evne til å se helhet
  • Stor arbeidskapasitet
  • Gode samarbeidsevner
  • Høy gjennomføringsevne
  • Initiativrik
  • Selvstendig og strukturert

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • En mulighet til å være med å utvikle tjenestene til mennesker med funksjonsvariasjoner
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost