Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Fag- og kvalitetsmedarbeider

Offentlig forvaltning

Er du klar for nye utfordringer og ønsker å jobbe som fag- og kvalitetsutvikler i vår døgnseksjon?

DPS Døgn Kongsberg søker en engasjert og strukturert fag– og kvalitetsutvikler, som vil ha en sentral rolle i arbeidet med kvalitet, forbedring og kompetanseutvikling i seksjonen. Det forventes at fag- og kvalitetsutvikler jobber tett med, og i det kliniske miljøet ved døgnseksjonen. Deltar aktivt i det daglige arbeidet og har pasient og pårørendekontakt, når det er naturlig.

Stillingen er primært på dagtid, med arbeid hver 6.helg.  Oppstart 01.09.2025, eller etter avtale.

Vi er stolte av vår gode delingskultur og ønsker deg velkommen til et godt og inkluderende arbeidsmiljø. Vi ser frem til å motta din søknad!

Psykisk Helse og Rus (PHR) er den største klinikken i Vestre Viken, og har et av Norges mest komplette tilbud innen fagfeltet. Vi behandler et bredt spekter av lidelser innen psykisk helsevern for barn, ungdom og voksne. Klinikken har også ansvar for rus- og avhengighetsbehandling. PHR har i dag flere lokasjoner bl.a. på Blakstad, og tilbyr pasientbehandling innen psykisk helse og rus for personer bosatt i hele Vestre Vikens område.

Vestre Viken bygger nytt sykehus i Drammen som skal ferdigstilles i 2025. Somatikk, psykisk helsevern og tverrfaglig spesialisert rusbehandling (TSB) skal samlokaliseres i det nye sykehuset på Brakerøya og erstatter dagens Drammen sykehus og Blakstad sykehus. 

Hvorfor jobbe i Vestre Viken?

Gjennom kvalitet, trygghet og respekt jobber vi sammen for å gi gode og likeverdige helsetjenester til de som trenger det! 
Som medarbeider i Vestre Viken blir du del av et solid og ambisiøst faglig miljø med varierte arbeidsdager. Vi vektlegger at fagmiljøene skal samarbeide om pasientbehandlingen, utnytte teknologiske muligheter og dele kunnskap og kompetanse mellom de forskjellige behandlingsstedene. 

Vestre Viken ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett kjønn, alder, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse og seksuell orientering. Det samme gjelder dersom du har hatt opphold i arbeidslivet.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig helse eller sosialfaglig utdanning
  • Relevant videreutdanning tilsvarende 60 studiepoeng
  • Erfaring med kvalitets- og forbedringsarbeid

I tillegg mener vi det er en fordel om du har:

  • Veiledningskompetanse
  • Kompetanse i forbedringsmetodikk og systematisk arbeid
  • Erfaring fra prosjektarbeid og utviklingsprosesser

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • Er faglig interessert og orientert
  • Har god arbeidskapasitet
  • Har gode samarbeidsferdigheter og formidlingsevne
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Evne til å skape engasjement og bidra til faglig utvikling

Hos oss er det viktig at du trives med, mestrer og passer til arbeidsoppgavene og i miljøet, derfor legger vi vekt på personlig egnethet ved ansettelse.

Vi tilbyr:

  • Ansettelse i et stort helseforetak som ønsker å utvikle og tilby helsetjenester på nye måter
  • En arbeidsplass preget av tillit, åpenhet og respekt
  • Et innovativt og godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver, med muligheter for faglig- og personlig utvikling
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag
  • Medlemskap i Vestre Vikens Velferdsforening med gode rabattordninger på aktiviteter, kulturarrangement og leie av ferieboliger i inn- og utland
  • Ansettelse i en trygg offentlig virksomhet med gode pensjonsordninger hvor vi jobber etter prinsipp om kontinuerlig forbedring

Vestre Viken HF er opptatt av å beholde våre ansatte og tilbyr kompetanseheving og det kan åpne seg andre muligheter for deg internt.
Vil du lese mer om vårt arbeid fremover se: https://vestreviken.no/om-oss/utviklingsplan-2035

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.