Detaljer

  • Bedrift
    Haugesund kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2020
  • Sted:
    HAUGESUND
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    HAUGESUND
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2983694
  • Se her for andre jobber fra Haugesund kommune

Fag- og kvalitets ansvarlig

Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (25) år som bor i Haugesund kommune. Barneverntjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstsvilkår. 

Barneverntjenesten er organisert i oppvekst sammen med PPT, helse, skole og barnehage. Tjenesten er organisert i 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og
familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 45 ansatte. 

Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund. 

Barneverntjenesten har en fag og utviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte. Vi har strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.

Ledig stilling er plassert i virksomhetsleders stab.

Arbeidsoppgaver
  • Stedfortreder for barnevernleder/virksomhetsleder 
  • Ansvarlig for fag- og kvalitetssystem i tjenesten
  • Ansvar for internkontroll/internrevisjon
  • Bistå med implementering av overordnede føringer
  • Lede fag- og utviklingsgruppe 
  • Ansvar/oppfølging akutt tjeneste
  • Bistå avdelingene med kvalitetsutvikling
  • Koordinere og bistå i rapporteringsarbeid 
  • Ansvar for brukerundersøkelser
  • Delta i aktuelle prosjekter og utviklingsarbeid i tjenesten
Kvalifikasjoner
  • Utdanning som barnevernspedagog/sosionom
  • Minimum 5 års erfaring fra 1. linje barnevern 
  • Ønskelig med master i ledelse/barnevern
  • Ledererfaring
  • Grunnleggende IKT kunnskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
Personlige egenskaper
  • Inneha systematisk og målrettet arbeidsstil
  • Engasjert og initiativrik
  • Handlings- og løsningsorientert 
  • Stor arbeidskapasitet 
  • Stor gjennomføringsevne 
  • Analytisk 
  • Høy faglig og personlig integritet 
Vi tilbyr
  • En spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver og mulighet til å  utvikle barneverntjenesten 
  • En tjeneste som satser på fagutvikling  og godt arbeidsmiljø 
  • Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
  • Faglig oppdatering 
  • Rom for kreativitet og eget initiativ
  • Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
  • Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak