• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5109, HYLKJE
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2177607
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Ergoterapeut fast 100%

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester Arna og Åsane er samlokalisert og har til sammen 23 bofellesskap, samt ett hjemmeteam for utviklingshemmede. Boligene er varierte med beboere som har ulik grad av hjelpebehov. Boligene innehar forskjellige turnuser med vanlig grunnturnus, 10 timers turnus og langvaktturnus og ligger spredt rundt i hele Arna og Åsane.

Vi har som målsetting å bidra til at den enkelte beboer har en aktiv og meningsfull hverdag, hvor trivsel, selvbestemmelse og mestring tillegges stor vekt. Vi har som målsetting å være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte, myndiggjorte medarbeidere. Vi har et godt samarbeid på tvers av bofellesskapene, og gir gode muligheter for personlig og faglig utvikling.

Hylkjebakken bofellesskap ligger nord i Åsane. Ca 10 min fra Åsane terminal. Bofellesskapet har heldøgnstjeneste for 7 personer med multifunksjonshemming. Alder på beboere er 27-40år. Alle er rullestolbrukere, men funksjonsnivå og diagnoser er ulike. Dette gir varierte faglige utfordringer i arbeidet.
Vi legger vekt på å gi beboerne en trygg og god hverdag med fokus på muligheter framfor begrensinger. Våre mål er at omsorg, nærhet og tilpasset aktiviteter skal ha stor plass i hverdagen til den enkelte.

Arbeidsoppgaver
  • Bidra til å skape trygghet og trivsel i brukers hjem ved målrettet terapeutisk arbeid
  • Ansvar for legemiddelhåndtering
  • Veiledning og opplæring av kollegaer og studenter
  • Delta i fagutviklingsarbeid
  • Kvalitetsutvikling og kvalitetssikring av tjenestetilbudet
  • Samarbeid med pårørende, verger og dagsenter
  • Utarbeiding av tiltak, prosedyrer og planer
  • Arbeid knyttet til Lov om helse og omsorgstjenester kap. 9, herunder opplæring, veiledning og oppfølging av vedtak
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
Kvalifikasjoner


  • Erfaring med kartlegging og bestilling av hjelpemidler
  • Det er påkrevd med gyldig politiattest ved ansettelse
  • Gyldig autorisasjon som fortrinnsvis vernepleier, evt sykepleier/ ergoterapeut eller annen relevant 3-årig høyskoleutdanning.
  • Tegnspråkkompetanse er en fordel.
  • Erfaring med brukergruppen
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk.
  • Førerkort klasse B er en fordel
Personlige egenskaper
  • Ansvarsbevisst
  • Reflektert
  • Faglig engasjert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Høy grad av fleksibilitet
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne samt gode datakunnskaper
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt ved ansettelse
Vi tilbyr
  • Spennende utfordringer
  • Godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • Lønn fra kr 403 400- 483 500 kr i en 100% stilling
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5109, HYLKJE
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2177607
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.10.2019