• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    14.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5659602
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 11.04.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Ergoterapeut

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Ved DMS Finnsnes i Pasientsentrert helsetjenesteteam PSHT og Friskliv og Rehabilitering

Søkes

Ergoterapeut i 100 % fast stilling.

Stillingen er en kombinert stilling med 50 % i Pasientsentrert helsetjeneste Team (PSHT) og 50 % som kommunal ergoterapeut ved Friskliv og rehabiliteringstjenesten.

PSHT (Pasient Sentrert Helsetjeneste Team) jobber på tvers av Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN) og kommunene Senja, Målselv, Sørreisa og Dyrøy. PSHT styrker helsetjenesten og pasientforløpene for skrøpelige eldre og for pasienter med sammensatte og/eller kroniske sykdommer.

PSHT sin rolle er å bidra til implementering av en helsetjenestemodell basert på prinsippene om en helsetjeneste som er personsentrert, helhetlig og proaktiv. Denne ergoterapeutstillingen skal bidra til godt planlagte og koordinerte forløp for pasienter med sammensatte behov. Dette i samarbeid med teamets øvrige ansatte; teamets lege, sykepleiere, ergoterapeut og fysioterapeut.

Den kommunale ergoterapeuten skal bistå innbyggerne som står i fare for å få, eller har fått vansker med å mestre hverdagen på grunn av funksjonstap, skade eller sykdom. Innbyggerne kan få hjelp til opptrening, råd- og veiledning og tilrettelegging av omgivelsene. Eller lån av tekniske hjelpemidler for å gjøre dem i stand til å bo i eget hjem lengst mulig.

Vi søker etter en dyktig og engasjert ergoterapeut med kompetanse, interesse og engasjement for tverrfaglig samarbeid. Og som bidrar i utviklingen av helsetjenester til pasienter med sammensatte og/eller kroniske sykdommer.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Kartlegge og tilrettelegge for mestring, aktivitet og deltakelse
  • Kartlegging og opptrening i ADL
  • Kartlegging og enkel tilrettelegging av bolig
  • Bistå i kartlegging av kognitiv funksjon og benytte aktuelle kartleggingsverktøy
  • Ansvar for å søke, bestille og tilpasse hjelpemidler                                                                                                    
  • Undervisning og veiledning til brukere, pårørende og samarbeidspartnere.
  • Delta i tverrfaglig samarbeid for å sikre gode koordinerte pasientforløp
  • Arbeide pasientsentrert gjennom å sikre brukermedvirkning og god informasjon til pasient og pårørende gjennom pasientens forløp

 

 

 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert ergoterapeut
  • Erfaring med arbeid fra spesialisthelsetjenesten eller kommunehelsetjeneste er ønskelig
  • Kompetanse i bruk av vurderings- og kartleggingsverktøy
  • Kompetanse i tilrettelegging og endring av bolig og hjelpemiddelformidling
  • Beherske norsk språk godt, både skriftlig og muntlig
  • Gode IKT kunnskaper
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Er serviceinnstilt med brukerens behov i sentrum
  • Kan jobbe strukturert og målrettet
  • Er løsnings – beslutnings og resultat orientert
  • Ønsker å bidra til videreutvikling av tjenesten
  • Er fleksibel og har stor evne til omstilling
  • Initiativrik og faglig engasjert
  • Har gode formidlings og samarbeidsevner
  • Bidrar til et positivt arbeidsmiljø

 

Vi kan tilby:

  • En spennende arbeidsplass med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver, og mulighet for å vokse innenfor egen profesjon
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og dyktige medarbeidere
  • Faglig utfordring på et spennende fagområde i stadig endring
  • Stort fokus på brukermedvirkning og tverrfaglig samarbeid
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP

 

For stillingen gjelder:

Lønn etter kvalifikasjoner. Ansettelsens skjer etter kommunale vilkår, på lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldene lover, reglement og tariffavtaler.

I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

Det kreves politiattest ved alle tilsetninger.

 

 

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Minst to referanser må oppgis, hvorav en må være fra en leder.

For mer informasjon ta kontakt med:

Avdelingsleder Hege Birkeland, tel 47683026

hege.birkeland@senja.kommune.no

Søknadsfrist: 14.april 2024     Oppstart etter avtale

Søkes via Senja kommune, Easycruit.  Søknad via e-post eller post godtas ikke.

Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    14.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5659602
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 11.04.2024