• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5072, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4622065
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Ergoterapeut 100 % fast stilling - Åsen bofellesskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med 360 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem.

Åsen bofellesskap ble etablert i 2006. Vi holder til i fine omgivelser på Fantoft med nærhet til bybanen. Vår personalgruppe består av vernepleier, sykepleier, ergoterapeut, helsefagarbeider og assistenter. Vi verdsetter tverrfaglig tilnærming, har utfordrende/utviklende arbeidsoppgaver, og verner om vårt gode arbeidsmiljø! Vi yter heldøgns omsorgstjenester til 5 mennesker med utviklingshemming i en alder mellom 30 -35 år. Beboerne har ulike behov med tanke på bistand i daglige gjøremål og aktiviteter.
Vi trenger deg som har et brennende ønske om å bidra til at våre
beboere kan utvikle seg og oppleve mestring i eget liv! Du må ha fokus på selvbestemmelse og brukermedvirkning i møte med våre beboere. Du må være positiv, kreativ og løsningsorientert. Er dette deg? Da vil vi svært gjerne komme i kontakt med deg!

Vi søker etter en ergoterapeut/miljøterapeut til å bli en del av teamet i bofellesskapet. Det er en fast 100 % stilling i turnus, med arbeidstid på dag og kveld, med arbeid hver 3. helg. Stillingen er ledig fra august 2022.

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil få faglige utfordringer, både innenfor tradisjonelt miljøarbeid, psykiatri og somatikk
  • Primær / sekundærkontakt oppgaver
  • Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler, forskrifter og retningslinjer
  • Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Legemiddelhåndtering etter delegert fullmakt og gjeldende retningslinjer samt elektronisk rapportering
  • Oppfølging og implementering av interne rutiner og retningslinjer
  • Veiledning og opplæring av medarbeidere
  • Ansvar for å utarbeide / oppdatere blant annet IP og miljøpermer
  • Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, UBW, Profil
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder 

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis ergoterapeut, eller annen 3 årig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole/bachelornivå
  • Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • Gode datakunnskaper
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
  • Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse 

Personlige egenskaper:

  • Åpen, lojal og pålitelig
  • Ansvars- og holdningsbevisst 
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Gode gjennomføringsevner 
  • Faglig engasjement
  • Løsningsorientert, strukturert og tydelig
  • Bidra til å være med å etablere et positivt arbeidsmiljø
  • Evne til etisk refleksjon
  • Personlig egnethet vektlegges 

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver
  • God opplæring og faglig veiledning
  • Et godt arbeidsmiljø med rause kollegaer
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5072, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4622065
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune