Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
29.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5072, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4622065Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 14.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Ergoterapeut 100 % fast stilling - Åsen bofellesskap
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med 360 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem.
Åsen bofellesskap ble etablert i 2006. Vi holder til i fine omgivelser på Fantoft med nærhet til bybanen. Vår personalgruppe består av vernepleier, sykepleier, ergoterapeut, helsefagarbeider og assistenter. Vi verdsetter tverrfaglig tilnærming, har utfordrende/utviklende arbeidsoppgaver, og verner om vårt gode arbeidsmiljø! Vi yter heldøgns omsorgstjenester til 5 mennesker med utviklingshemming i en alder mellom 30 -35 år. Beboerne har ulike behov med tanke på bistand i daglige gjøremål og aktiviteter.
Vi trenger deg som har et brennende ønske om å bidra til at våre
beboere kan utvikle seg og oppleve mestring i eget liv! Du må ha fokus på selvbestemmelse og brukermedvirkning i møte med våre beboere. Du må være positiv, kreativ og løsningsorientert. Er dette deg? Da vil vi svært gjerne komme i kontakt med deg!
Vi søker etter en ergoterapeut/miljøterapeut til å bli en del av teamet i bofellesskapet. Det er en fast 100 % stilling i turnus, med arbeidstid på dag og kveld, med arbeid hver 3. helg. Stillingen er ledig fra august 2022.
Arbeidsoppgaver:
- Du vil få faglige utfordringer, både innenfor tradisjonelt miljøarbeid, psykiatri og somatikk
- Primær / sekundærkontakt oppgaver
- Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler, forskrifter og retningslinjer
- Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Legemiddelhåndtering etter delegert fullmakt og gjeldende retningslinjer samt elektronisk rapportering
- Oppfølging og implementering av interne rutiner og retningslinjer
- Veiledning og opplæring av medarbeidere
- Ansvar for å utarbeide / oppdatere blant annet IP og miljøpermer
- Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, UBW, Profil
- Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
Kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis ergoterapeut, eller annen 3 årig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole/bachelornivå
- Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne
- Gode datakunnskaper
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
- Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse
Personlige egenskaper:
- Åpen, lojal og pålitelig
- Ansvars- og holdningsbevisst
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Gode gjennomføringsevner
- Faglig engasjement
- Løsningsorientert, strukturert og tydelig
- Bidra til å være med å etablere et positivt arbeidsmiljø
- Evne til etisk refleksjon
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- God opplæring og faglig veiledning
- Et godt arbeidsmiljø med rause kollegaer
- Lønn etter tariff
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
29.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5072, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4622065Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 14.05.2022