• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4313, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3801191
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 10.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Erfaringskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Sandnesveien 299 i Mestringsenheten, har fått prosjektmidler i 1 år til å ansette en person i en 100% stilling som erfaringskonsulent. Stillingen skal være knyttet opp mot innbyggerne i tilbudet. Avdelingen i Sandnesveien 299 består av omsorgsboliger og midlertidige boliger for mennesker i aktiv rus og med langvarig rusavhengighet. Vi ønsker å styrke oppfølgningen med en erfaringskonsulent som jobber spesielt inn mot aktivitet og en meningsfull hverdag. Dette gjelder både hverdagslige aktiviteter og ærend, og organiserte aktiviteter som innbyggere ønsker å delta i.
Her finner du mer informasjon om Mestringsenheten, og hva vi jobber med.

 https://vimeo.com/483085649/1c189be558

https://www.sandnes.kommune.no/helse-sosial/rus-og-psykisk-helsehjelp-for-voksne/

Arbeidsoppgaver:

I starten av prosjektet vil det være et særskilt søkelys på å kartlegge aktuelle aktiviteter som skal være faste i omsorgsboligene, og samtidig knyttet opp til enkelte aktiviteter i frivillige, eller ideelle organisasjoner. Vi vil organisere det slik at erfaringskonsulenten knyttes tett opp i samarbeid med recoveryhjelpa og aktivtetsteam som jobber i Mestringsenheten. Videre skal en samarbeide med AKS (aktiv kompetansebygging Sandnes) sitt lavterskel arbeidsaktivitetstilbud, Dagslaget.
Erfaringskonsulenten vil også delta i Mestringsenhetens nettverk for erfaringskonsulenter. Stillingen kan bli videreført og det jobbes med å få den inn i ordinær drift.

Arbeidsoppgaver vil i hovedsak være knyttet til arbeid og aktivitet, også hverdagslige aktiviteter. Stillingen innebærer at du deltar i ordinære arbeidsoppgaver i avdelingen.

Kvalifikasjoner:

Egenerfaring fra rus og/eller psykisk helse og et avklart forhold til disse områdene. Dette er særskilt viktig da avdelingen består av omsorgsboliger for innbyggere som er i aktiv rus.

Personlige egenskaper:

Du bidrar til et godt arbeidsmiljø, og har gode samarbeidsevner
Du er fleksibel og strukturert, og likevel tilpasningsdyktig ved endringer
Du bygger og vedlikeholde gode relasjoner
Du bruker dine egne erfaringer på en terapeutisk måte og har fokus på innbyggers utfordringer, drømmer og mål 
Du holder håpet oppe for innbygger i de periodene han eller hun ikke klarer dette selv
Du er robust, og står stødig i utfordrende situasjoner
Politiattest er en forutsetning for ansettelse, og må leveres arbeidsgiver for den som er aktuell for stillingen.

Vi tilbyr:

En positiv og engasjert personalgruppe 
Flotte og inspirerende innbyggere 
Lønn etter gjeldende avtaleverk 
Hjem-jobb-hjem avtale
Gode forsikrings- og velferdsordninger i Sandnes kommune
Stillingen vil være en turnusstilling, der en går dag og kveld og arbeid hver tredje helg
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4313, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3801191
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 10.05.2021