• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    26.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5447692
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Er du vår nye veileder for ungdom og unge voksne?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi ser etter deg som har et brennende engasjement for ungdom og unge voksne, og som synes det er spennende å jobbe med oppfølging knyttet til arbeid, utdanning og inkludering. NAV Sandnes har nå ledig 1 fast stilling, som veileder i avdelingen unge voksne. Avdelingen følger opp og bistår ungdom som ønsker seg ut i jobb, hjelper til med arbeidsmarkedstiltak, samarbeider med OT-tjenesten, skoler, Barnevernet, og andre instanser som har ansvar for ungdom. Utstrakt virksomhet opp mot videregående skoler er avgjørende for å forhindre frafall fra utdanning og få ungdom inn i utdanningsløp. Målgruppen for avdelingen er unge i alderen 16 til 30 år.

NAV Sandnes er et partnerskap mellom stat og kommune, og leverer tjenester til kommunens innbyggere. Med omtrent 170 ansatte er NAV Sandnes det største NAV kontoret i Rogaland og vi er i kontinuerlig utvikling. Vi er lokalisert sentralt i Sandnes i nye, moderne lokaler. Kontoret er organisert i 7 avdelinger og har et stort og variert fagmiljø.

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som har:

  • Fullført relevant utdannelse tilsvarende bachelor. Lang relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet.
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Interesse og engasjement for målgruppen.
  • Veiledningskompetanse, gjerne fra arbeid med ungdom.
  • Erfaring med å kommunisere med mennesker i utfordrende livssituasjoner.
  • God digital kompetanse.

Det er en fordel at du har:

  • Kjennskap til sosialtjenesteloven.
  • kjennskap til NAV, det lokale næringslivet og samarbeidspartnere innenfor helse- og sosial.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • Er en relasjonsbygger.
  • Er en lagspiller som foretrekker samarbeid.
  • Er selvstendig i planlegging og drift av egen arbeidsdag.
  • Er serviceinnstilt, løsningsorientert og trives med et høyt arbeidstempo.
  • Har pågangsmot og tilpasser deg raskt.
  • Kan jobbe målrettet, effektivt og er omstillingsdyktig.
  • Tåler å møte motgang og arbeider konstruktivt under press.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag
  • Dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    26.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5447692
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune