• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5742452
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Er du vår nye veiforvalter? Vi søker deg som ønsker å jobbe med mobilitet og samferdsel 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune er en stor veieier, og med dette følger oppgaver innen forvaltning, utvikling og myndighetsutøvelse. Ansvaret for veiforvaltning er plassert i Vei og trafikk, en avdeling på tjenestestedet Natur-, vei- og miljøforvaltning som inngår i Miljøtekniske tjenester. Vei og trafikk er en avdeling med 20 dyktige medarbeidere som jobber med ulike fagområder som trafikksikkerhet, parkering, gravetillatelser, prosjektledelse og grønn mobilitet.

Hverdagen vår er variert og ligger i spennet mellom det praktiske og det strategiske. Vi har en aktiv hverdag, og hos oss vil du både operere selvstendig og i samarbeid med kollegaer på tvers av flere avdelinger og tjenestesteder, entreprenører og utbyggere. For å sikre kapasitet til å følge opp utviklingsprosjekter og sikre helhetlig forvaltning av de kommunale veiene skal vi rekruttere en ny veiforvalter.

Du vil ha en sentral rolle i utvikling av kommunen. Stillingens hovedoppgave er, sammen med dagens veiforvaltere, å ta eierskap til veinettet og sikre helhetlig forvaltning av kommunens veiareal.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere teknisk utdanning fra universitet/høgskole på masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring innen fagområder knyttet til samferdsel, vei og forvaltning
  • Kjennskap til Statens vegvesens håndbøker (N200, N100) og/eller andre kommunale veinormaler
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
  • Digital kompetanse og interesse for fremtidsrettet grønn mobilitet
  • Stillingen krever førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Kan jobbe selvstendig, ta initiativ og har gjennomføringsevne
  • God relasjonsbygger som etablerer tillit på tvers i organisasjonen
  • Kommuniserer godt, evner å lytte til andre og fremme ditt budskap med klarhet og letthet
  • Resultatorientert med god struktur
  • Innovativ og pådriver for bærekraftige løsninger (endringsagent)
  • Analytisk og gode problemløsningsevner

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et ungt og dynamisk arbeidsmiljø i en avdeling der innovasjon, strategi og fremtidsrettede løsninger preger hverdagen
  • En arbeidsplass som praktiserer tillitsbasert ledelse. Du opplever å være en del av et forpliktende samarbeid med resten av organisasjonen og kommunens mange samarbeidspartnere
  • Lønn etter kvalifikasjoner
  • Offentlig tjenestepensjon og mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Bedriftsidrettslag
  • Helt nye kontorlokaler sentralt i Sandvika og mulighet for hjemmekontor
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5742452
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune