Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3745253Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 19.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Er du vår nye utbyggingssjef i Sandnes?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Tjenesteområde Byutvikling og teknisk har ansvaret for byutvikling og kommunal infrastruktur i Sandnes kommune, fra overordnede mål og strategier til utvikling, forvaltning og drift. Ansvaret omfatter vann- og avløpsinfrastruktur, renovasjon, vei, trafikksikkerhet og parkering, idrettsanlegg, parker og grøntområder, drift av kommunale bygg, idrettsanlegg og kommunal infrastruktur, samt kommunale planer, plan- og byggesaksbehandling og kart- og registerinformasjon. Tjenesteområdet har i dag cirka 600 medarbeidere.
Utbyggingssjefen leder en enhet med fire medarbeidere med sterk og omfattende kompetanse innenfor virksomhetens fagfelt. Du har ansvar for drift og utvikling av virksomheten, personal-, budsjett- og økonomiansvar, samt strategisk ledelse innenfor tjenesteområdet. Som Utbyggingssjef er du med i tjenesteområdets ledergruppe og rapporterer til direktør for Byutvikling og teknisk.
Arbeidsoppgaver:
Virksomheten Utbygging ivaretar på vegne av Sandnes kommune avtaler knyttet til kommunal infrastruktur. Dette inkluderer: utbyggingsavtaler, gjennomføringsavtaler, avtaler om grunn- og rettighetserverv, avtaler om momsrefusjon og avtaler om refusjonskostnader for kommunal infrastruktur.
Virksomhetens oppgaver på avtaleområdet omfatter å inngå avtaler på vegne av kommunen, foreta refusjonsberegninger etter reglene i plan- og bygningsloven,
håndtere bankgarantier knyttet til utbyggingsavtaler, forestå saker om ekspropriasjon samt å praktisere gjennomføringsstrategien for rekkefølgekravene i kommunedelplan for sentrum
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse fra høyskole/universitet med fagretning som er relevant for stillingen
- Vi ønsker at du har utdannelse på master-nivå
Erfaring
- Ledererfaring fra offentlig forvaltning eller privat næringsliv
- Erfaring fra avtaleforhandlinger og utarbeidelse av avtaler
- Det er ønskelig at du har erfaring med utbyggingsprosjekter, inkludert utbygging av kommunalteknisk infrastruktur
- Det er ønskelig at du har god innsikt i plan- og bygningsloven og planarbeid, spesielt knyttet til kommunal infrastruktur og rekkefølgekrav
- Vi ser gjerne at du har erfaring fra ledelse i større organisasjoner
- Det er ønskelig at du har erfaring fra arbeid i en administrativ organisasjon som rapporterer til et eller flere folkevalgte organ
- Du har erfaring med utarbeidelse av saksdokumenter, inkludert politiske saker, presentasjoner og regneark med budsjettoppstillinger
Personlige egenskaper:
Vår strategi for ledelse og medarbeiderskap krever at du er en modig, romslig og sunn leder:
- Du er en modig leder som stimulerer til nyskaping: Du er nytenkende og fremoverlent, prioriterer og beslutter, gir og tar tilbakemeldinger, og stiller krav og utfordrer.
- Du er en romslig leder som legger til rette for mangfold: Du er åpen i din tilnærming til andre, er interessert og engasjert, gir ansvar, tillit og handlingsrom, og ser den enkelte, lytter og involverer.
- Du utøver sunn ledelse og jobber for bærekraftig utvikling: Du viser retning og setter mål, kommuniserer tydelig, er trygg og forutsigbar og fremmer samhandling og bygger lag.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3745253Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 19.05.2021