• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6138277
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Er du vår nye rådgiver innen offentlige anskaffelser?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med på å sikre gode og effektive anskaffelser som har betydning for innbyggerne og  byutviklingen i Bergen kommune?

Bymiljøetaten har nå ledig fast stilling som rådgiver innen offentlige anskaffelser i Juridisk seksjon. I denne stillingen får du en sentral funksjon i å sikre at etatens innkjøp er strategiske, kostnadseffektive og i tråd med regelverket. Er du opptatt av god innkjøpspraksis, liker å jobbe systematisk og i en organisasjon med høyt tempo? Da kan dette være stillingen for deg!

Hva er jobben?
Som rådgiver for offentlige anskaffelser i Bymiljøetaten har du ansvar for egen anskaffelsesportefølje. Du vil få ansvar for et variert spekter av anskaffelser og sitte med en nøkkelrolle i store deler av oppgaveløsningen vår. Du vil jobbe tett med bestillere på tvers av etaten for å sikre effektive anskaffelsesprosesser. Bymiljøetaten søker deg som er faglig sterk og løsningsorientert, med evne til å bruke verktøyene og handlingsrommet som ligger i regelverket. 

Hvem er vi?
Hos oss får du mulighet til å jobbe i et kompetent juridisk fagmiljø bestående av generalister og spesialister. Seksjonen består av ni medarbeidere, og er en del av Forvaltningsavdelingen som teller 43 ansatte. 

Bymiljøetaten er en etat med bredt samfunnsansvar. Vi planlegger og forvalter for god byutvikling, og bygger, drifter og vedlikeholder offentlig infrastruktur. Vi er cirka 200 ansatte og leverer bl.a. tjenester og kompetanse innen byutvikling, park, vei, byrom, sykkel, mobilitet, naturforvaltning, eiendomsforvaltning, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier.

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad i rettsvitenskap eller tilsvarende. Andre med relevant utdanningsbakgrunn på minimum bachelornivå kan også søke
  • Ønskelig med god kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser
  • Ønskelig med erfaring med gjennomføring av større og komplekse anskaffelser 
  • God IKT-kompetanse og evne til å tilegne seg kunnskap om nye systemer 
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne 

Personlige egenskaper:

  • Du er pålitelig, selvgående og strukturert 
  • Faglig trygg, analytisk og beslutningsdyktig 
  • God evne til å arbeide på tvers av ulike fagfelt og å veksle mellom disse
  • Løsningsorientert og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Samfunnsengasjert og motiveres av å jobbe i offentlig sektor

Personlig egnethet vil bli vektlagt for stillingen.

Vi tilbyr:

  • Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
  • Mulighet for god faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Fine lokaler sentralt på Nygård, og rett med bybanen
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6138277
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune