• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6146916
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Er du vår nye kontrollør og saksbehandler for byens veiarbeid?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du bidra til tryggere og mer effektiv bruk av byens veier?

Bymiljøetaten i Bergen kommune søker en rådgiver til kontroll og saksbehandling av arbeidsvarsling, arbeidstillatelser og gravetillatelser. Dette er en viktig rolle for å sikre at arbeid på og langs kommunale veier skjer trygt og i henhold til regelverket.

Hva er jobben?

I denne stillingen får du en variert arbeidshverdag med både feltkontroller og saksbehandling. Du vil være en viktig brikke i å sikre at aktører som jobber på eller ved offentlig vei, følger gjeldende regler og retningslinjer. Dette innebærer godkjenning av planer og tillatelser, kontroll av gjennomført arbeid og tett dialog med entreprenører, utbyggere og andre aktører i bybildet. Stillingstittel kan tilpasses ut i fra din bakgrunn.

Hvem er vi?

Sikring og varsling er en del av Forvaltningsavdelingen med totalt 42 medarbeidere fordelt på tre seksjoner og to fagenheter. Sikring og varsling har i dag fire medarbeidere med kompetanse innen midlertidig trafikkregulering, veioppbygning og ulike kontrollfunksjoner. Sammen må vi daglig samhandle med små og store prosjekter, arrangementer og annet som finner sted i byen vår. Som følge av økende saksmengde, har vi behov for å styrke kapasiteten og kompetansen i avdelingen med en ny, engasjert medarbeider, som sammen med oss ønsker å ta ansvar for at byen vår lever og virker hver eneste dag.

Bymiljøetaten er en etat med bredt samfunnsansvar. Vi planlegger og forvalter for god byutvikling, og bygger, drifter og vedlikeholder offentlig infrastruktur. Vi er cirka 200 ansatte og leverer tjenester og kompetanse innen byutvikling, park, vei, byrom, sykkel, mobilitet, naturforvaltning, eiendomsforvaltning, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier. Hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø med engasjerte kollegaer som brenner for å skape gode løsninger for byen vår.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra universitet/høyskole på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring fra samferdsel, arbeidsvarsling og/eller trafikksikkerhet er en fordel
  • Arbeidsvarslingskurs er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Førerkort klasse B
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Du planlegger arbeidsdagen din godt og tar selvstendige avgjørelser
  • Du stiller krav på en ryddig måte, ser muligheter i endringer og finner gode løsninger
  • Du kommuniserer godt og trives med å jobbe både selvstendig og sammen med andre

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å bidra til god byutvikling!
  • Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
  • Mulighet for god faglig utvikling
  • Fine lokaler sentralt på Nygård
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6146916
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune