• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    01.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3162508
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 17.09.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Er du vår nye barnevernvakt?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barne- og familieenheten består av avdelingene psykisk helse for barn og unge, mottak og barnevernvakt, undersøkelse og oppfølging, tiltak, omsorg og ettervern og stab/støtte. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester)

 Avdeling mottak og barnevernvakt har nå ledig en 80% fast stilling. Stillingen innebærer turnusarbeid med dag-, kvelds- og helgearbeid.

 

Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene er todelt. På dagtid hverdager utgjør vi barneverntjenesten i Sandnes sitt mottak. Vi tar i mot bekymringsmeldinger, gir informasjon og veiledning til barn, foreldre og samarbeidspartnere om barneverntjenesten, bekymringsmeldinger og meldeplikt, og behandler og håndterer bekymringsmeldinger som mottas. På kveld og i helger utgjør vi akuttapparatet til Sandnes, Klepp, Time, Hå og Gjesdal kommuner. I tillegg til akuttarbeid gjennomfører vi kontrollbesøk og besvarer telefoner til Alarmtelefonen for barn og unge 116 111.  
Kvalifikasjoner
  • Universitet- eller høyskoleutdanning (bachelor) sosionom eller barnevernspedagog
  • Erfaring i saksbehandlingsarbeid etter Lov om barneverntjenester
  • Det er ønskelig med en variert erfaring fra arbeid med barn og familie, og gjerne akuttarbeid.  
  • Det er ønskelig med relevant videreutdanning eller master 
  • Gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner 
  • Bilsertifikat manuell gir
  • Gode datakunnskaper
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarlig etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.  
Personlige egenskaper
  • Du må ha en personlig og faglig trygghet.
  • Du må like å arbeide i team.
  • Du må være fleksibel og tydelig.  
  • Du må være løsnings- og beslutningsdyktig, og evne å bruke disse ferdighetene i stress- og konfliktsituasjoner.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 
Vi tilbyr
  • Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke medarbeidere
  • Varierte arbeidsoppgaver og uforutsigbare arbeidsdager
  • Faglig utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø 
  • Gode forsikrings- og pensjonsbetingelser 
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    01.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3162508
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 17.09.2020