Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
01.10.2020Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3162508Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 17.09.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Er du vår nye barnevernvakt?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barne- og familieenheten består av avdelingene psykisk helse for barn og unge, mottak og barnevernvakt, undersøkelse og oppfølging, tiltak, omsorg og ettervern og stab/støtte. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester)
Avdeling mottak og barnevernvakt har nå ledig en 80% fast stilling. Stillingen innebærer turnusarbeid med dag-, kvelds- og helgearbeid.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene er todelt. På dagtid hverdager utgjør vi barneverntjenesten i Sandnes sitt mottak. Vi tar i mot bekymringsmeldinger, gir informasjon og veiledning til barn, foreldre og samarbeidspartnere om barneverntjenesten, bekymringsmeldinger og meldeplikt, og behandler og håndterer bekymringsmeldinger som mottas. På kveld og i helger utgjør vi akuttapparatet til Sandnes, Klepp, Time, Hå og Gjesdal kommuner. I tillegg til akuttarbeid gjennomfører vi kontrollbesøk og besvarer telefoner til Alarmtelefonen for barn og unge 116 111.
Kvalifikasjoner
- Universitet- eller høyskoleutdanning (bachelor) sosionom eller barnevernspedagog
- Erfaring i saksbehandlingsarbeid etter Lov om barneverntjenester
- Det er ønskelig med en variert erfaring fra arbeid med barn og familie, og gjerne akuttarbeid.
- Det er ønskelig med relevant videreutdanning eller master
- Gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner
- Bilsertifikat manuell gir
- Gode datakunnskaper
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarlig etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
Personlige egenskaper
- Du må ha en personlig og faglig trygghet.
- Du må like å arbeide i team.
- Du må være fleksibel og tydelig.
- Du må være løsnings- og beslutningsdyktig, og evne å bruke disse ferdighetene i stress- og konfliktsituasjoner.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke medarbeidere
- Varierte arbeidsoppgaver og uforutsigbare arbeidsdager
- Faglig utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø
- Gode forsikrings- og pensjonsbetingelser
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
01.10.2020Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3162508Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 17.09.2020