Ledigt jobb

Lørenskog kommune

Er du vår nye avdelingsleder for prosjektavdelingen?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi ser etter deg som vil være med å lede våre største utbyggingsprosjekter, fra planlegging, prosjektering og til realisering. Du trives i en stilling der verdiskaping, bærekraft og samarbeid er nøkkelen til å lykkes for å videreutvikle Lørenskog-samfunnet. 

Prosjektavdelingen er ansvarlig for hele kommunens prosjektportefølje innenfor bygg- og anlegg. Dette spenner over formålsbygg slik som f.eks skoler, barnehager, veier, VA og annen infrastruktur, alt som må til for å utvikle et velfungerende lokalsamfunn i en rivende utvikling.

Stillingen krever evne til å kontinuerlig se og utvikle nye løsninger gjennom både analytiske og innovative fremgangsmåter. For å lykkes må du evne å håndtere svært ulike situasjoner som er kritisk for måloppnåelse. Du drives av muligheten til å påvirke og utvikle medarbeidere til felles måloppnåelse i prosjektene. Du er en lagspiller som samarbeider godt på tvers og både opp- og nedover i en organisasjon.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere universitets-/høyskoleutdanning fortrinnsvis på masternivå innenfor tekniske, økonomiske eller juridiske fag. Lang og særlig relevant erfaring kan oppveie for utdanningskravet.
  • Erfaring fra analyse- og prognosearbeid.
  • Du må kunne vise til gode resultater som leder.
  • Formell prosjektlederutdanning inkludert sertifisering er en fordel.
  • Er fremoverlent når det kommer til bærekraft og digital utvikling.
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
  • God kjennskap til anskaffelsesreglement og ulike entrepriseformer.
  • God økonomi og budsjettforståelse.
  • God forståelse for og trives i samspillet mellom politikk og administrasjon.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Personlige egenskaper:

  • Du er tydelig og trives i rollen som pådriver og leder.
  • Du er initiativrik.
  • Du er analytisk.
  • Du er en god kulturbygger, har gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter.
  • Du er kvalitets- og resultatorientert.
  • Du trives i samfunnsbyggerrollen.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Om prosjektavdelingen
Prosjektavdelingen består for tiden av 22 faste ansatte med høy kompetanse innenfor prosjektledelse, tidligfase- og utredningsarbeid, utbyggingsavtaler, økonomi og andre støttefunksjoner. Vårt ansvar er planlegging og gjennomføring av kommunens investeringsportefølje innenfor bygg- og anlegg, fra tidligfase til overlevering. Samlet verdi av porteføljen er nå kr 2,3 milliarder fordelt på omlag 50 prosjekter. Prosjektavdelingen ligger plassert i sektoren kultur, inkludering og samfunn. 

Vi tilbyr:

  • En svært sentral stilling i en kommune i vekst og utvikling.
  • En stilling der du jobber med prosjekter med stor betydning for innbyggerne i Lørenskog.
  • Et godt arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter.
  • God arbeidstid- og fleksitidsordning.
  • God pensjons- og forsikringsordninger.
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte på Sjusjøen.
  • Lønn etter avtale.

Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.