• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.07.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4671542
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Er du sykepleier med relevant videreutdanning? Vi trenger deg til psykososialt flyktningteam!

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi skal opprette et psykososialt flyktningteam i kommunen, i første omgang som et prosjekt i 12 mnd. Vi søker en sykepleier med relevant videreutdanning, for eksempel innen psykisk helse eller migrasjonshelse, som vil være med å bygge opp denne tjenesten for flyktninger. Du som har en annen relevant utdanning oppfordres også til å søke på stillingen.

Teamet skal være en del av Bærum helse og friskliv, hvor du finner Frisklivssenteret, Rask psykisk helsehjelp, psykososialt kriseteam, selvmordsforebyggende team og det kommunale fastlegekontoret. Det vil være et tett samarbeid med psykologene og terapeutene i Rask Psykisk Helsehjelp.

Teamets oppgave er tenkt å skulle være kartlegging og utredning av flyktningers psykiske helse. Det vil også være aktuelt med stabiliserende støttesamtaler. Det er tenkt to årsverk, hvorav en psykolog og en sykepleier/ bachelorutdannet med relevant videreutdanning. Teamet vil samarbeide tett med fastlegene som gjennomfører helseundersøkelser på flyktninger samt flyktningkontoret og skolehelsetjenesten i kommunen. I tillegg vil samarbeidspartnere være ulike tjenester i kommunen og hos frivilligheten, som har aktuelle tilbud for flyktninger.

Teamet vil holde til på Bjørnegård aktivitetshus like ved Sandvika, men også ha tilknytning til kontorfellesskap i Løkketangen i Sandvika sentrum.

Stillingen er 80 til 100%, og det er ønskelig med oppstart medio august, og varighet i 12 mnd.

Arbeidsoppgaver:

  • Kartlegging og utredning av flyktningers behov for psykiske helse
  • Vurdere videre behov for psykiske helsetjenester og bistå med henvisning og kontakt videre i systemet
  • Tilby stabiliserende støttesamtaler der det kan være aktuelt
  • Samarbeide med andre aktuelle instanser i kommunen og hos frivilligheten

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse som sykepleier (HPR-nr registreres i CV) eller annen relevant utdanning på minimum bachelornivå, med relevant videreutdanning, gjerne psykisk helse eller migrasjonshelse
  • Erfaring med kartlegging og utredning
  • Kunnskap og erfaring med migrasjonshelse
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha beståttnorskprøve B2

Personlige egenskaper:

  • Vi ønsker en positiv og engasjert person som er motivert for å være med å bygge opp en god tjeneste
  • Du har gode samarbeidsevner og er teamorientert, men med evne til å jobbe selvstendig
  • God evne til strukturering og oversikt i en arbeidshverdag hvor man møter mange brukere
  • Evne og interesse for samarbeid med andre instanser

Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å forme din egen arbeidsplass og bygge opp en ny tjeneste
  • Tverrfaglig og hyggelig arbeidsmiljø
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Veiledning fra psykolog i avdelingen
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

Gyldig politiattest i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 må fremlegges før tiltredelse

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.07.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4671542
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune