• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5200329
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.06.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Er du samfunnsengasjert med blikk for innbyggerdialog og nye medietrender? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Strategisk lederrolle - utfordrende og spennende samfunnsoppdrag


Vi søker kommunikasjonssjef til Bærum kommune. Stillingen inngår i kommunens toppledergruppe og rapporterer til kommunedirektøren. Jobben gir en unik mulighet for bred kontakt med medier, innbyggere og administrativ og politisk ledelse i kommunen. Stillingen gir store muligheter for faglig og personlig utvikling i et kunnskapsrikt og engasjert kompetansemiljø.
 
Kommunikasjonssjefen har det overordnede ansvaret for ekstern og intern kommunikasjonsstrategi samt personalansvar for åtte erfarne og dyktige medarbeidere i Kommunikasjonsenheten. Enheten har ansvaret for intern og ekstern kommunikasjon, og spiller en sentral rolle i profilering og omdømmebygging for kommunen. Her inngår bl.a. ansvar for innhold og utvikling av kommunens nettsider www.baerum.kommune.no, innbyggerbladet Bæringen, bruk av sosiale medier og utvikling av nye kommunikasjonskanaler overfor innbyggerne.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning, gjerne på masternivå eller tilsvarende
  • Relevant ledererfaring
  • Bred kommunikasjonsfaglig erfaring, som inkluderer strategisk og operativ kommunikasjon og krisekommunikasjon
  • God forståelse for samspillet mellom politikk, fag og administrasjon
  • Bred medieerfaring
  • Svært god muntlig og skriftlig formuleringsevne

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Tydelig og trygg i lederrollen med evne til å motivere medarbeiderne
  • Resultat- og utviklingsorientert
  • Tillitsbyggende både eksternt og internt
  • Høy arbeidskapasitet i en hektisk arbeidshverdag

 
Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må dette grunngis i søknadsportalen, og du vil få en tilbakemelding på dette. Dersom ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du få mulighet til å trekke søknaden.

Ta gjerne uforpliktende kontakt med partner Randi Flugstad i Amrop, tlf. 905 84 138. Kommunedirektør Geir Aga kan også kontaktes, tlf. 924 36 396

Vi tilbyr:

  • Strategisk lederrolle med et utfordrende samfunnsoppdrag i Norges 5. største kommune
  • Lønn etter avtale
  • Mulighet for fleksibelt arbeidssted/hjemmekontor
  • Tilgang til elbiler/elsykler i tjenesten
  • Offentlig tjenestepensjon
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5200329
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.06.2023