Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.01.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3357399
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Er du opptatt av sikkerhet, helse og arbeidsmiljø?


Avdeling for Byggeledelse og SHA har ledig stilling som koordinator utførelse (KU) for etatens investeringsportefølje. Dette inkluderer prosjekt innen fagområdene samferdsel, park, idrett og byrom. 

Stillingen tilsier at du vil fungere som koordinator utførelse (KU) på flere av etatens pågående anleggsprosjekt, herunder følge opp byggherrens ansvar i henhold til Byggherreforskriften. Arbeidet innebærer også deltakelse i prosjekt- og byggemøter, og på vernerunder. I tillegg vil du delta i prosjekteringsarbeid, samt støtte avdelingen med å vedlikeholde etatens SHA-rutiner. Det vil også kunne oppstå muligheter for å fungere som koordinator prosjektering (KP). Sammen med resten av SHA-miljøet i etaten og prosjektorganisasjonene er du med på å sikre trygge arbeidsplasser på utfordrende anleggsarbeid i Oslo by.

Arbeidsoppgaver
  • Koordinator Utførelse (KU) for flere av etatens prosjekter
  • Delansvar for vedlikehold og ajourføring av etatens SHA-rutiner
  • Utarbeide og følge opp SHA-planer, samt delta på vernerunder
  • Koordinering av SHA-faget innad i etaten
  • Superbrukerrolle for Prosjektdivisjonen mtp HMSREG
  • Koordinator Prosjektering (KP) for enkelte prosjekt 
  • Deltakelse i utarbeidelse av kursmateriell innen faget til bruk internt i etaten, samt rolle som kursholder.
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3-årig relevant utdannelse innen ingeniørfag bygg- og anlegg, eller tilsvarende. Alternativt bachelorutdanning innen HMS/SHA.
  • Lang og relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for manglende utdanning
  • Minimum 2 års praktisk erfaring fra bygge-/anleggsvirksomhet, helst fra etatens fagområder. Herunder tidsaktuell erfaring og kunnskap om bransjens aktører, byggeprosesser og tilhørende arbeidsprosesser
  • Kunnskap og erfaring med risikobasert sikkerhetsarbeid og anvendt analysemetodikk
  • Nødvendig kunnskap om sikkerhet, helse og arbeidsmiljø, inkludert arbeidsmiljølovgivningen
  • Ønskelig med gjennomført koordinatorskole eller tilsvarende
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Gode datakunnskaper
Personlige egenskaper
  • God planleggings- og gjennomføringsevne
  • Strukturert og systematisk
  • Liker utfordringer
  • Et godt øye for detaljer
  • Løsnings- og handlingsorientert
  • Gode sosiale egenskaper
  • Gode beslutningsevner
  • Evne til å jobbe både selvstendig og i gruppe
  • Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer, og moderne kontorer sentralt lokalisert på Hasle
  • Muligheten for stort handlingsrom og ansvar
  • Utviklingsmuligheter i en spennende etat hvor du får bidra til å sette preg på Oslo som miljøby
  • Bymiljøetaten har kjernetid, samt fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
  • Stillingen lønnes i ltr. 40-55 (kr. 551 400 - kr. 730 500) avhengig av erfaring og kompetanse. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
  • Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju