• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    25.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5686785
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 12.04.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Er DU Opptatt av faglig utvikling og kvalitet? Da er DU den vi søker etter i EFF.

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelse og er en bydekkende tjeneste. Vi har fokus på å opprettholde et høyt faglig nivå gjennom faglige diskusjoner og etiske refleksjoner. Positiv adferdsstøtte (PAS) blir benyttet som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte. EFF har eget veiledningsteam som har i hovedoppgave å veilede ansatte i utførelsen av miljøarbeid og øke fagkompetansen gjennom intern kurspakke til alle nyansatte. 

Vi har ledig 9 x 100 % stilling,1 x 80 %, 1 x 72 % og 1 x 50 %, alle med fast ansettelse. Stillingene innebærer turnusarbeid, hver 3. eller 4 helg.

Vi søker etter DEG som er engasjert og kjenner deg igjen i verdier som respekt, trygghet, faglig engasjert, åpenhet, lojalitet og individuell omsorg. 

    Ble DU nysgjerrig? Da oppfordrer vi DEG til å ta kontakt for ytterligere informasjon om de ulike stillingene/avdelingene som er lokalisert i ulike bydeler i kommunen. Er du 3 års vernepleier/sykepleierstudent ? Søk da vel.  

    Kvalifikasjoner:

    • Du har utdanning som vernepleier/sykepleier med autorisasjon.
    • Helse -sosialfaglig høyskoleutdanning kreves for ansettelse som miljøterapeut.
    • Studenter i ovennevnte fag som blir ferdig utdannet våren -24, oppfordres til å søke.
    • Du har erfaring med målrettet miljøarbeid, har god fremstillingsevne både skriftlig og muntlig, og har generelt gode digitale ferdigheter.
    • Du har kunnskap om og erfaring fra arbeid med utfordrende atferd, og utarbeidelse av Kap.9 vedtak i helse og omsorgtjenesteloven. 
    • Du har erfaring i å utøve pleie, omsorg og medisinske prosedyrer.
    • Det er ønskelig med erfaring innen tegn til tale for enkelte avdelinger.
    • Det kreves gyldig politiattest før tiltredelse, jfr. Helse -og omsorgstjenesteloven §5-4. Attest kreves kun av søkere som får tilbud om ansettelse og skal derfor ikke legges ved søknaden.
    • Det kreves egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse
    • Du må ha gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig (minimum nivå B1).
    • Det er ønskelig med førerkort (manuell gir)

    Personlige egenskaper:

    Du er faglig engasjert, positiv og setter den enkelte bruker i sentrum. Du har fokus på brukermedvirkning, er ansvarsbevisst, løsningsorientert og fleksibel. Du har gode samarbeidsevner og er bevisst på å være en god rollemodell. Du har evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet i en hektisk hverdag. Du vil ha en viktig rolle i det faglige arbeidet i avdelingen gjennom veiledning og motivasjonsarbeid i personalgruppen. Du har evne og vilje til utviklingsarbeid. Du er tålmodig og trygg i møte med brukere, og har evne til å takle utfordrende adferd dersom det oppstår. Du må kunne glede deg over "de små ting" i hverdagen og ha evne til å skape gode relasjoner. 

    Vi tilbyr:

    Årsturnus - slik at du kan være med å påvirke dine egne vakter og friperioder

    Et hektisk arbeidsmiljø, mye humor og god takhøyde.

    Gode muligheter for faglig utvikling

    Eget veiledningsteam

    Kompetanseplan "KOMPIS"

    Intern kurspakke: "kunnskapsbasert miljøterapeutisk arbeid 1 og 2,  saksbehandling, Kap 9 vedtak og kurs i forebygging av tvang og makt"

    Bedriftsidrettslag, kunstforening, adgangskort til kommunens svømmehaller og hjem-jobb-hjem.

     

    • Bedrift
      Sandnes kommune
    • Søknadsfrist
      25.04.2024
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      4306, SANDNES
      SANDNES
      Norge
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      5686785
    • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
    • Oppdatert 12.04.2024