Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
27.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6436948Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Er du opptatt av faglig kvalitet og kontinuerlig utvikling?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har psykiske helse- og eller avhengighetsutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt, der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp.
Hjelpen som tilbys er basert på Feedback Informed Treatment (FIT). Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.
Les mer om oss her:
https://www.sandnes.kommune.no/mestringsenheten
https://www.sandnes.kommune.no/flyktningtjenester
Avdeling rus og avhengighet gir hjelp til innbyggere i Sandnes kommune med utfordringer knyttet til rus og andre avhengigheter. Vi drifter kommunens MO-senter (mottak- og oppfølgingssenter), utdeling av LAR-medikamenter og rådgivende enhet for innbyggere over 18 år. Det er 30 årsverk knyttet til avdelingen, og personalgruppen er tverrfaglig sammensatt. Vi jobber med lavterskelbehandling, kartlegging, oppfølging og koordinering av hjelpetiltak, samt henviser innbyggere til tverrfaglig spesialisert rusbehandling (TSB). Vi tilbyr blant annet musikkterapi, digitale kurs og boligoppfølgning. Mestringsenheten har fokus på kompetanseheving. Som ansatt i avdelingen vil du derfor få mulighet til å delta i utviklingen av tjenestene ved deltakelse i ulike arbeidsgrupper, kurs og fagdager.
Kvalifikasjoner:
- Helse- og sosialfaglig utdanning på bachelornivå
- Ønskelig med relevant videreutdanning, samt kognitiv atferdsterapi trinn 1 og 2
- Krav om erfaring med:
- Ledelse og kvalitetsforbedrende arbeid
- Saksbehandling etter Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester, LAR-utdeling og tvangssaker etter helse- og omsorgstjenesteloven §§ 10-2 og 10-3
- FIT veiledning eller annen tilbakemeldingsbasert hjelp
- Førerkort klasse B
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
- I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg med ett faglig engasjement som driver deg til å videreutvikle deg selv og avdelingen. Med ditt gode humør skaper du en positiv stemning rundt deg, og du har lett for å bygge relasjoner med andre. Du er både fleksibel og omstillingsdyktig, og takler endringer på en god måte. Samtidig jobber du strukturert og målrettet for å sikre at oppgaver blir løst effektivt og med høy kvalitet. Din store arbeidskapasitet gjør at du klarer å håndtere mye ansvar og flere oppgaver samtidig, uten at det går på bekostning av resultatene.
Du evner å se ressurser og utfordringer fra flere sider, og kan jobbe med sammensatte problemstillinger. Dette viser du ved å være løsningsorientert og ved at du mestrer å ta egne beslutninger. Du jobber selvstendig og tar ansvar for egne oppgaver, samtidig som du er trygg i rollen din og bidrar stabilt i teamet. Pålitelighet er viktig for deg, og du sørger for å følge opp det du forplikter deg til. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Jobb i et spennende og tverrfaglig fagfelt
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom varierte arbeidsoppgaver
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
27.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6436948Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
-
Ønsker du en spennende og varierende jobb i et kreativt og positivt miljø?
Sandnes kommune
SANDNES -
Sykepleier Student ved Jæren Øyeblikkelig Hjelp
Sandnes kommune
SANDNES -
Vil du jobbe recoveryorientert i et faglig sterkt og engasjerende miljø?
Bærum kommune
HASLUM -
LAR-behandler
Helse Sør-øst RHF
DRAMMEN -
Vikarer til hjemmetjenesten
Østre Toten kommune
LENA