• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4881470
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 19.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Er du klar for en meningsfull, utfordrende og variert stilling i Boligbygg Oslo KF? 

Offentlig forvaltning

Da kan stillingen i vår husleieseksjon være den rette jobben for deg. Du vil få en spennende og samfunnsnyttig jobb med å sikre foretakets fordringer og samtidig spille en viktig rolle i kommunens boligsosiale arbeid. Boligbygg Oslo KF fakturerer husleie for over 130 millioner kroner hver måned, og seksjonen har ansvaret for å regulere, taksere og innkreve husleie. Husleieseksjonen har også ansvaret for foretakets arbeid med fravikelser. Seksjonen består av 11 medarbeidere og er plassert i avdeling Bolig og leie.  Du rapporterer til husleiesjef.

Vi søker etter en samfunnsengasjert medarbeider som kan jobbe selvstendig med egen kundeportefølje, men også samarbeide om felles måloppnåelse. Du vil inngå i et team på seks med ansvar for oppfølging av kundereskontro, purre- og innkrevingsprosess. En stor del av arbeidet dreier seg om å jobbe med tvangsfravikelser og å være med på utkastelser sammen med namsfogden. Vi er svært opptatt av den boligsosiale rollen der det er viktig at du klarer å holde hodet kaldt og hjertet varmt i dette krevende arbeidet.

For å lykkes må du tenkte helhetlig, balansere det boligsosiale aspektet, yte god service og likebehandling av kundene, samt samtidig ivareta kommunes verdier. Bidrar du til et godt arbeidsmiljø og trives med å strekke deg litt lenger for å gjøre en forskjell for andre vil du helt sikkert trives hos oss.  

Arbeidsoppgaver:

  • Innkreving av utestående restanser og krav 
  • Oppfølging av kundereskontro 
  • Ansvar for gjennomføring av fravikelser i samarbeid med namsfogden 
  • Utstrakt samarbeid med andre offentlige instanser  
  • Forebyggende arbeid for å forhindre betalingsmislighold 
  • Rådgivning og veiledning internt og eksternt   
  • Skriftlig saksbehandling ved innsigelser og andre henvendelser  

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor - gjerne med økonomi, jus, sosial eller samfunnsfag fagkretsen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • God økonomiforståelse  
  • Fortrolig med IKT som arbeidsverktøy 
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk  
  • Førerkort klasse B 
  • Erfaring fra boligsosialt arbeid og/eller arbeid med inkasso er en fordel
 Dokumentasjon på kompetanse laster du opp sammen med søknaden. Ved utenlandsk kompetanse, ber vi om godkjenning fra NOKUT.

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og effektiv 
  • Evne og interesse for å jobbe med mennesker i en vanskelig livssituasjon  
  • Takler stress med et smil, er robust og yter alltid det lille ekstra
  • Det er viktig for deg å jobbe mot felles mål sammen med dine kollegaer 
  • Evne til å takle en hektisk hverdag og flere parallelle oppgaver samtidig 
  • Du må like å samarbeide med andre og bidra positivt til utvikling og helhetstenking 

Som saksbehandler i Boligbygg møter vi innbyggere som kan være i en vanskelig situasjon. Det kreves at de blir møtt med respekt slik at vi i fellesskap oppnår gode løsninger. Personlig egnethet vil derfor vektlegges ved tilsetting.

De rette kandidatene vil få muligheter for faglig utfoldelse i et spennende miljø med stor spennvidde i arbeidsoppgavene. Vi kan vise til et godt arbeidsmiljø med mye engasjement, godt samhold og trivsel blant de ansatte.

Vi tilbyr:

  • En arbeidsplass som preges av høy kompetanse, høyt tempo, humor og mangfold 
  • Et trivelig og tverrfaglig arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter 
  • Fleksible arbeidstid og fleksitidsordning 
  • God pensjons- og forsikringsordning 
  • En meningsfylt og samfunnsnyttig jobb 
  • Lønn etter avtale 
  • Trivelige lokaler sentralt i Oslo sentrum med enkel tilgang til offentlig transport 
  • Treningsrom med garderober 

 

For nærmere opplysninger kan du kontakte husleiesjef Kjersti Engen på tlf.95188 334. 

Vi ser frem til søknaden din. 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4881470
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 19.11.2022