Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

Er du god på systemer og arbeidstidsplanlegging? 


Da bør du lese videre!

Stavanger kommune har som mål at heltid skal være normalen og deltid unntaket, fordi vi ønsker et arbeidsliv som gir trygghet og forutsigbarhet for både ansatte og brukere. Vi har derfor startet et langsiktig arbeid for å øke heltidsandelen blant våre ansatte. Prosjekt heltidskultur ble etablert i 2022 som er en del av den strategiske satsningen på heltidskultur som skal vare frem til 2030. Arbeidet er startet innenfor turnusbaserte virksomheter i helse- og velferdssektoren hvor deltidsandelen og behovet for arbeidskraft er størst. Satsingen vil etter hvert utvides til hele kommunen. Du kan lese mer om prosjektet her: https://www.stavanger.kommune.no/jobb-i-stavanger-kommune/helt-i-hundre--vi-bygger-heltidskulturskultur/

For å lykkes med å øke heltidsandelen må vi tenke nytt rundt arbeidstidsordninger, kompetanse og bemanningsplaner.  Vi søker etter deg som har erfaring og interesse av å utarbeide nye arbeidstidsordninger og som tør å tenke nytt rundt hvordan arbeidsfordelingen kan organiseres. Du vil få ansvar for for å utvikle nye muligheter innen arbeidstidsordninger og turnusarbeid, og vil samarbeide tett med virksomhetene i å utarbeide og iverksette disse. Du vil også ha en viktig rolle i prosjekt Heltidskultur både innen arbeidstidsordninger, og i holdnings- og heltidskulturarbeidet. 

Hos oss i  avdeling organisasjon og forhandling får du være del av en større endringsprosess for ansatte og ledere i organisasjonen, og du vil få samarbeide tett med virksomhetene i å utarbeide og iverksette nye arbeidstidsordninger. Stillingen rapporterer til organisasjonssjef.

Denne stillingen er nyopprettet, og du vil derfor få mulighet til å sette ditt preg på den. Høres dette spennende ut? Er du rådgiveren som skal være med å utvikle fremtidens kompetansebehov og øke heltidsandelen i helse og omsorgssektoren? 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå, for eksempel innen samfunnsfag, økonomi, IT, helse og sosialfaglige tjenester. Lang relevant erfaring og kompetanse kan kompensere for utdanningskravet
  • Kunnskap om lov - og avtaleverk som regulerer arbeidstid, og erfaring med partssamarbeid 
  • God økonomiforståelse, særlig knyttet opp mot turnusarbeid.
  • Erfaring og kompetanse med turnus og arbeidstidsordninger er ønskelig 
  • God digital kompetanse. Erfaring med bruk av Visma Enterprise Ressursstyring eller tilsvarende systemer er en fordel 
  • Kunne se sammenheng mellom arbeidsmiljø, tjenestekvalitet  og kompetanse- og bemanningsplaner.
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2. Dette gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er analytisk, strukturert, utviklings- og løsningsorientert, og med evne til å se helheter. Du er tillitsvekkende, lyttende og kan samhandle med mange forskjellige yrkesgrupper. Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å bidra med å utvikle et verktøy som gir brukerne bedre tjenester, og den enkelte ansatte en god arbeidsdag 
  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • HjemJobbHjem kollektivordning  
  • KLP pensjon og forsikringsordninger 
  • Stillingskode: 853000 Rådgiver og lønn etter avtale