• Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    18.05.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3788960
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
  • Uppdaterad 11.05.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Skatteetaten

Er du genuint opptatt av kommunikasjon og brukerbehov?

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du bruke kompetansen din til å hjelpe kolleger med å få en mer effektiv arbeidshverdag? Vi søker etter en drivende god kommunikasjonsrådgiver for å styrke Skatteetatens overgang til nye interne digitale verktøy.

Skatteetaten er i gang med prosjekt "Digital arbeidsplass", der alle ansatte skal få nye digitale arbeidsverktøy, som Microsoft 365. Det skal bidra til å effektivisere oppgaveløsningen og forenkle måten vi jobber på. Du vil ha en viktig rolle i dette prosjektet med å utarbeide interessentanalyser, tilrettelegge opplæringsmateriell, samt planlegge og gjennomføre innføringsaktivteter. 

Du vil være en del av brukerkommunikasjonsteamet som jobber målrettet for å gjøre hverdagen enklere gjennom gode selvhjelpsløsninger. Resultatene dine vil være målbare i form av færre henvendelser til Brukerstøtte og høy brukertilfredshet.

Informasjon om prosessen: 
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre.

Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide selvhjelpsmateriell i form av blant annet kunnskapsartikler, e-læring/mikrolæring, og både skriftlige og visuelle brukerveiledninger til ulike plattformer
  • Planlegge og gjennomføre innføringsaktiviteter
  • Analysere brukerhenvendelser og utarbeide målrettet materiell for å redusere behov for brukerstøtte og øke brukertilfredsheten 
  • Utarbeide prognoser for brukerhenvendelser
  • Jobbe tett med ulike fag- og prosjektmiljøer og bidra til proaktive informasjonsprodukter 

Kvalifikasjoner:

  • høyere utdanning innen kommunikasjon på minimum bachelornivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • erfaring med, og gjerne ansvar for, innføring og kommunikasjonsarbeid i forbindelse med prosjektutrulling i en større organisasjon 
  • erfaring med å kommunisere på tvers av fagområder 
  • erfaring med hvordan kanaler brukes for best mulig effekt
  • gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk 
  • erfaring med Microsoft 365 er en fordel
  • erfaring med Sharepoint er ønskelig, samt Atlassian-produkter som Confluence/Wiki og Jira 

Personlige egenskaper:

  • du har gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger
  • du er løsningsorientert og analytisk, og du tar initiativ
  • du kan jobbe selvstendig, men er samtidig en drivende lagspiller
  • du brenner for gode brukeropplevelser

Vi tilbyr:

  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1463) fra kr 500 000 – kr 600 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

 

  • Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    18.05.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3788960
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
  • Uppdaterad 11.05.2021